Ανακοινωση ΚΚ Ινδιας (Μαοϊκου) για την απαγωγη δυο ιταλων τουριστων + ολο το ιταλικο περιοδικο Guerra Popolare (04/2012)

Περιοδικό Λαϊκός Πόλεμος

ειδικό έντυπο των Προλετάριων Κομμουνιστών της Ιταλίας υπέρ του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία- Απρίλης 2012

Ο ιμπεριαλιστικός τουρισμός του «θεάματος των ιθαγενών» σε ζώνες πολέμου, καταπίεσης και αντίστασης

Ανακοίνωση του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού)-επιτροπή κρατιδίου Ορίσσα

Η κυβέρνηση- τόσο σε κεντρικό όσο και σε επίπεδο κρατιδίου της Ορίσσα- έχει μετατρέψει τους ιθαγενείς σε απλά αντικείμενα έκθεσης στην προσπάθειά της να προσελκύσει ξένους και εγχώριους τουρίστες.

Από τη μια, οι κυβέρνηση προσκαλεί τους πολυεθνικούς κεφαλαιοκράτες να λεηλατήσουν το φυσικό και ορυκτό πλούτο στην καρδιά της γης των ιθαγενών και προσπαθεί να καταστείλει ενόπλως τις εκφράσεις της αντίστασης, υλοποιώντας την επιχείρηση «Πράσινο Κυνήγι» ενάντια στους ιθαγενείς και τον κόσμο. Από την άλλη, εντείνει τις προσπάθειες για μετασχηματισμό των ιθαγενών σε εκθέματα.

Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης ότι έχει τροποποιήσει τους λεγόμενους νόμους το Φλεβάρη του 2012 ώστε να θέσει υπό κάποιο έλεγχο τους τουρίστες που επισκέπτονται τις ζώνες των ιθαγενών είναι πομπώδη ψέματα. Με τέλεια υποκριτικότητα, τα κέντρα εξουσίας στο Δελχί και το Σαχίντ Ναγκάρ, ενώ υλοποιούν την εκβιομηχάνιση για την οποία τόσο κάνουν λόγο και ενώ εφαρμόζουν με τα όπλα τους νόμους που υποχρεώνουν το ντόπιο πληθυσμό να εγκαταλείψει τη γη του, αποστέλλουν τουρίστες στις ζώνες των ιθαγενών για να φωτογραφίζουν κόσμο γυμνό, εμπορευματοποιώντας αυτές τις περιοχές με τρόπο ώστε οι τουρίστες να αισθάνονται άνετα. Είναι ένας από τους απάνθρωπους τρόπους δράσης στην Γκαντζάμ και τη Καντχαμάλ με την άρρητη συγκατάθεση της πλήρως διεφθαρμένης και συνένοχης αστυνομίας των κυβερνήσεων της Ορίσσα και της Ινδίας. Είναι πάντοτε η ίδια κυβέρνηση που αποστέλει αστυνομικές δυνάμεις στις περιοχές αυτές για να καίνε δάση, για να καίνε τόνους φύλλων ξηρής κουρκούμης, για να καταστρέψουν το βιος του κόσμου και να σκοτώνουν, και ταυτόχρονα στέλνει ξένους τουρίστες να τραβούν φωτογραφίες γυμνών λόφων και κορμιών ιθαγενών: αυτό είναι μια προσβολή για το λαό.

Για όλα αυτά, συλλάβαμε δύο ιταλούς τουρίστες (ένας εκ των οποίων είναι εγκεκριμένος από την κυβέρνηση του κρατιδίου τουριστικός πράκτορας): τον Μποσούσκο Πάολο, από το Κόντοβε (Βαλ Ντι Σουζα) και τον Κλαούντιο Κολάντζελο, από τη Ρόκα ντι Πάπα. Με αυτό τον τρόπο, δείχνουμε το πραγματικό πρόσωπο της κυβέρνησης που δεν έχει ανθρωπιά, που θεωρεί τη γη των ιθαγενών εμπόρευμα για τον τουρισμό, όπως τις περιοχές που κατοικούν πίθηκοι και χιμπαντζήδες. Ζητάμε από τις λαϊκές μάζες να πράξουν έτσι ώστε να ακουστεί η φωνή τους ενάντια στο μετασχηματισμό ης γης των ιθαγενών σε εμπόρευμα για τον τουρισμό. Συλλάβαμε τους δύο ένοχους ιταλούς και έχουμε απελευθερώσει δύο τοπικούς τους σκλάβους- το Σάντος και τον Κάρτικ. Αν η κυβέρνηση πραγματικά θέλει να απελευθερώσει τους δύο αυτούς επισκέπτες, οι αρχές του κέντρου και του κρατιδίου πρέπει, ως πρώτη προϋπόθεση, να σταματήσουν κάθε μορφή καταστολής και τις επιχειρήσεις φραξίματος στο κρατίδιο της Ορίσσα ως τις 18 Μάρτη 2012, και να προχωρήσουν ώστε να συζητήσουν τα αιτήματά μας. Αν δεν το πράξουν, δεν μπορούμε να πάρουμε την κυβέρνηση στα σοβαρά και δεν θα είμαστε υπεύθυνοι αν οι δύο επισκέπτες χάσουν τη ζωή τους. Θα είναι η κυβέρνηση υπεύθυνη, που σπέρνει τον τρόμο χωρίς να λαμβάνει καθόλου υπόψη τα αιτήματά μας, και ο κρατικός μηχανισμός, που προωθεί μια βιομηχανία παράνομου τουρισμού.

Τα αιτήματά μας

1.Οι ιθαγενείς δεν είναι τουριστικό προϊόν και οι περιοχές τους δεν είναι χώρος αναψυχής για τουρίστες. Πείτε το ξεκάθαρα και συλλάβετε όποιον παραβιάζει αυτό τον κανόνα.

2. Σταματήστε την καταπίεση που αποκαλείτε «επιχείρηση Πράσινο Κυνήγι». Διαλύστε όλα τα αστυνομικά στρατόπεδα που υπάρχουν στις απομακρυσμένες περιοχές, εκτός από τους Θανάς (σ.μετ: κανονικούς αστυνομικούς σταθμούς). Δημιουργήστε ένα χώρο κατάλληλο για διάλογο με τους επαναστάτες επί των προβλημάτων του λαού.

3. Ακυρώστε την απαγόρευση του ΚΚΙ(Μαοϊκού) και άλλων μαζικών οργανώσεων στο κρατίδιο της Ορίσσα.

4. Συλλάβετε υπό την κατηγορία των δολοφονιών και των βιασμών την Ειδική Αστυνομία και άλλα αστυνομικά σώματα που εμπλέκονται σε δήθεν «ανταλλαγές πυρών» (σ.μετ: η αστυνομία σκοτώνει τους συλληφθέντες και μετά ισχυρίζεται ότι το έκανε κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυρών) και στους θανάτους εντός της φυλακής των Lalit Dehuri, Junesh Badaraita, Pradeep Majhi και άλλων, όπως και όλων των εμπλεκόμενων στον ομαδικό βιασμό της AratiMajhi. Αποσύρετε κάθε κατηγορία εναντίον της τελευταίας και απελευθερώστε την.

5. Απελευθερώστε τους Ashutosh, Kamalakanta Sethi, Sujata, Kishor Jena, Pratap, Manjulata και όλους τους συλληφθέντες για την επίθεση στην αποθήκη οπλισμού στη Nayagarh.

6. Πάψτε να πλάθετε νέες ψεύτικες κατηγορίες για να κρατάτε στη φυλακή όσους έχουν κριθεί αθώοι από δικαστήρια. Απελευθερώστε χωρίς όρους τους Subhashree Daw και Lalitdal Rayaganda μαζί με όλους τους άλλους που συνελήφθησαν εκ νέου ή είναι στη φυλακή.

7.Απελευθερώστε τους Shatrughna Biswal, Uttam, Shekhar, Sudarshan Mandal, Ramesh Nayak, Lata, Bijal, Ratna όπως και όλους τους άλλους αθώους από τις περιοχές Rayagada, Gajapati, Kandhamal, Ganjam, Nayagarh, Sambalpur, Mayurbhanj, Kendujhar και άλλες περιφέρειες που φυλακίστηκαν κατηγορούμενοι ως μαοϊκοί.

8. Μην καταργείτε το «καθεστώς του ιθαγενούς» στις περιοχές Jhodia, Kanda Dora, Acha Kui, Gauda Kui, Kumbhar Kui, Saora, Odia Kandha, Khaira και άλλες κοινότητες ιθαγενών, και αναγνωρίστε το καθεστώς αυτό σε άλλες παρόμοιες κοινότητες.

9. Δώστε πρόσβαση σε πόσιμο νερό στα χωριά σε όλα τα μέρη του κρατιδίου της Ορίσσα, δώστε άρδευση στις αγροτικές εκτάσεις, και δωρεάν περίθαλψη σε όλες τις Panchayats (σ.σ. διοικητικές λαϊκές συνελεύσεις) και θεσπίστε δομές εκπαίδευσης δωρεάν ως το λύκειο.

10. Σταματήστε την αστυνομική καταστολή εναντίον όλων των κινημάτων που αντιτίθενται στις εκδιώξεις των πληθυσμών από τη γη τους, που αντιτίθενται στις πολυεθνικές POSCO και Vedanta και τις άλλες εγκαταστάσεις βιομηχανιών που σχεδιάζονται στη Kalinganagar από την TataSteel. Απελευθερώστε όλους τους ηγέτες αυτών των κινημάτων και τους ακτιβιστές όπως τους AbhaySahu, NarayanReddy και άλλους.

11. Απελευθερώστε το Gananath Patra, πρώην περιφερειακό διοικητή της περιοχής Darignbadi, αδελφό του Nachika Linga και τους δύο φοιτητές μαζί με άλλους ηγέτες των μαζικών κινημάτων και των κινημάτων εναντίον της καταστολής που έχουν συλληφθεί λόγω βεντέτας με τις αστυνομικές δυνάμεις. Σταματήστε να πλάθετε νέες κατηγορίες εναντίον προσώπων από το Mandrabaju, Nedingpadar, Gudari και των κινημάτων για τα δικαιώματα στη γη στο Narayanpatna. Απελευθερώστε όσους εμπλακεί σε παρόμοιες υποθέσεις και παραμένουν στη φυλακή μολονότι έχουν αποσυρθεί οι κατηγορίες.

12. Ξεκινήστε ανεξάρτητες έρευνες για τις αφηγήσεις που το κράτος προωθεί και δημοσιεύει αν και είναι βασισμένες σε δηλώσεις ανθρώπων που έχουν παραδοθεί και υποβληθεί σε πιέσεις και απειλές, και για την εκστρατεία που το κράτος καλυμμένα διεξάγει εναντίον της Επανάστασης. Ξεκινήστε έρευνα από ανεξάρτητους οργανισμούς και πάρτε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες εναντίον της αστυνομίας του Kendujhar για την επί χρόνια κράτηση του Sangeet Pradhan μετά την παράδοσή του και για το σπάσιμο του χεριού του από τα βασανιστήρια της αστυνομίας.

13. Προχωρήστε στην ικανοποίηση όλων των αιτημάτων που τέθηκαν μετά τη σύλληψη του συλλέκτη στο Malkangiri από τους μαοϊκούς και τα οποία δεν έχετε ακόμα ικανοποιήσει.

Καλούμε τις λαϊκές μάζες να υποστηρίξουν και να κινητοποιηθούν για τα δίκαια και δημοκρατικά αιτήματα και να υποχρεώσουν την κυβέρνηση να αρχίσει τις διαπραγματεύσεις.

Sunil, γραμματέας του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού)- Οργανωτική Επιτροπή Ορίσσα.

Είμαστε στο πλευρό των Ινδών Μαοϊκών

Οι Προλετάριοι Κομμουνιστές – μαοϊκό ΚΚ Ιταλίας υποστηρίζουν την ιδεολογία, την πολιτική και τη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ινδίας (Μαοϊκού). Οι Προλετάριοι Κομμουνιστές υποστηρίζουν το Λαϊκό Πόλεμο στην Ινδία που καθοδηγείται από αυτό το κόμμα ισχυριζόμενο πως ο διεξαγόμενος Λαϊκός Απελευθερωτικός Πόλεμος δεν είναι τρομοκρατία. Οι Προλετάριοι Κομμουνιστές- μαοϊκό ΚΚ Ιταλίας καλούν τους προλετάριους, τις κομμουνιστικές και επαναστατικές οργανώσεις, τις αντιιμπεριαλιστικές δυνάμεις της χώρας να σταθούν αλληλέγγυοι με τις ινδικές εξεγερμένες μάζες και με το κόμμα που τις καθοδηγεί.

Η δράση του κόμματος αυτού και του λαϊκού πολέμου έχει σκοπό την καταπολέμηση των κινήσεων της ινδικής κυβέρνησης που έχει αρχίσει έναν πόλεμο εναντίον του λαού στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένου του κρατιδίου της Ορίσσα, όπου κρατούνταν οι δύο ιταλοί τουρίστες.

Η ανακοίνωση του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού) εξηγεί τους πραγματικούς λόγους αυτής της κίνησης και τους σκοπούς και τα αιτήματά της- αιτήματα που εμείς ασπαζόμαστε και υποστηρίζουμε.

Η δράση της ινδικής κυβέρνησης δεν είναι παρά σφαγές, φυλακίσεις, βασανιστήρια, δολοφονίες, εκτοπισμοί ολόκληρων πληθυσμών επαρχιών και δασών, δράση ενάντια στον απελευθερωτικό στρατό που καθοδηγείται από τους μαοϊκούς, δράση ενάντια στους συντρόφους και συντρόφισσες του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού), με στοχευμένες δολοφονίες των ηγετών του, με τελευταίες εκείνες των δύο αγαπητών συντρόφων Azad και Kishenji.

Παρόλα αυτά, ο Λαϊκός Πόλεμος ποτέ δεν σταμάτησε, άντεξε και επεκτάθηκε σε νέα κρατίδια- συνδέετε με μεγάλες μαζικές διαδηλώσεις ενάντια στην ακρίβεια, τη διαφθορά, την καταστολή, συνδέεται με μεγάλες απεργίες εργατών και εργαζομένων, όπως την πρόσφατη με 100 εκατομμύρια συμμετέχοντες, που είχε ιδιαίτερη επιτυχία ειδικά στα κρατίδια όπου αναπτύσσεται ο Λαϊκός Πόλεμος.

Η ινδική κυβέρνηση χρησιμοποιεί ένα είδος τουρισμού ώστε να ενοχοποιήσει και να ποινικοποιήσει το Λαϊκό Πόλεμο, πρώτα μετατρέπει ολόκληρα κρατίδια όπως αυτό της Ορίσσα σε εμπόλεμες ζώνες και μετά επιτρέπει να πηγαίνουν εκεί τουρίστες: και επομένως είναι αυτή που θέτει σε κίνδυνο τους ξένους τουρίστες.

Οι Προλετάριοι Κομμουνιστές, συνεπώς, όχι μόνο στέκονται αλληλέγγυοι με τις ινδικές μάζες και το κόμμα τους, μα ζητά από την ιταλική κυβέρνηση να κάνει ό,τι πρέπει ώστε τα αιτήματα των ινδών μαοϊκών να ικανοποιηθούν, γιατί είναι δίκαια και σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των λαών.

Οι Προλετάριοι Κομμουνιστές ξεκινούν έναν μήνα πανεθνικής εκστρατείας πληροφόρησης και αντιπληροφόρησης για την Ινδία, για την οποία βγαίνει ένα ειδικό έντυπο, και προσκαλεί να προσχωρήσουν και να υποστηρίξουν τη Διεθνή Επιτροπή Αλληλεγγύης και Υποστήριξης του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία, που προετοιμάζει μια Διεθνή Συνδιάσκεψη για την Ινδία στην Ευρώπη κατά τους επόμενους μήνες.

Προλετάριοι Κομμουνιστές- μαοϊκό Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας

Προς την πρώτη Διεθνή Συνδιάσκεψη Υποστήριξης του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία

Μετά τη διεθνή καμπάνια 2-9 Απρίλη 2011, την καμπάνια ενάντια στη δολοφονία του Αζάντ τον Ιούλη του 2011 και την καμπάνια στις 14-22 Γενάρη 2012 αφιερωμένη στο σύντροφο Kishenji, που δολοφονήθηκε από το ινδικό καθεστώς, τώρα είναι σε εξέλιξη οι προεργασίες για μια Διεθνή Συνδιάσκεψη που η Διεθνής Επιτροπή Υποστήριξης του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία επιθυμεί να διοργανώσει κατά το καλοκαίρι του 2012, για να προωθήσει στο κίνημα την ενότητα, το μόνο τρόπο για να δοθεί δύναμη στην υποστήριξη και να κάνει αυτή την υποστήριξη ένα διεθνές και διεθνιστικό φαινόμενο στον κόσμο.

Για αυτή την 1η Συνδιάσκεψη υπάρχει ανάγκη για εργασία όχι μόνο από τη Διεθνή Επιτροπή, αλλά και από όλες τις Επιτροπές Αλληλεγγύης, από όλα τα κόμματα και τις οργανώσεις που υποστηρίζουν το Λαϊκό Πόλεμο στην Ινδία, από όλους τους επαναστάτες που δεν είναι «μαοϊκοί», αλλά βλέπουν το Λαϊκό Πόλεμο στην Ινδία ως μια πολύ σημαντική επαναστατική πάλη στον κόσμο, από όλους τους αντιϊμπεριαλιστές που καταδικάζουν την επιχείρηση «Πράσινο Κυνήγι».

Αυτή η Συνδιάσκεψη διοργανώνεται στην Ευρώπη, γιατί προς το παρόν η Διεθνής Επιτροπή έχει εδώ την οργανωτική της βάση και είναι δίκαιο όποιος προτείνει τέτοιο τύπο Συνδιάσκεψης να αναλάβει την οργανωτική ευθύνη, σε συμφωνία, προφανώς, με τους ινδούς συντρόφους.

Είναι πολύ σημαντικό όλο το παγκόσμιο κίνημα αλληλεγγύης να μπορεί να υποστηρίξει και να συμμετέχει παντοιοτρόπως σε αυτή τη Συνδιάσκεψη. Όποιος συμμετέχει στη Συνδιάσκεψη θα έχει δικαίωμα τοποθέτησης, μα θα είναι συνδιάσκεψη βάσης όχι διανοουμένων με διάφορους στάρ: θέλουμε να μιλήσουν οι μαχόμενοι προλετάριοι, φοιτητές, γυναίκες, πρώτα από όλους.

Είναι σημαντικό η Συνδιάσκεψη αυτή να μην μετατραπεί σε θέατρο ιδεολογικών συγκρούσεων επί όλων των προβλημάτων του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος, ώστε οι συμμετέχοντες όλοι να μπορούν να υλοποιήσουν ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια στον ιμπεριαλισμό, το ινδικό καθεστώς, και ταυτόχρονα να ενισχύσουν τη δύναμη του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού) που καθοδηγεί αυτή την επανάσταση. Τον Απρίλη, μια συνάντηση στην Ιταλία θα πάρει τελικές αποφάσεις για τόπο και χρόνο διεξαγωγής, και το σχέδιο προετοιμασίας και προπαγάνδισης της Συνδιάσκεψης.

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι σε αυτή τη Συνδιάσκεψη μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτή τη συγκέντρωση, μπορούν να στείλουν σχετικές προτάσεις και προτροπές. Ένας ιστότοπος και ένα μπλογκ θα δημιουργηθούν, μετά τη συνάντηση του Απρίλη.

Μπορείτε να δηλώστε τη διαθεσιμότητά σας για συμμετοχή στη συνάντηση του Απρίλη στocsgpindia@gmail.com.

Η Διεθνής Επιτροπή Υποστήριξης του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία

Η πιο μεγάλη απεργία από τον καιρό της Ανεξαρτησίας

Στις 28 Φλεβάρη έλαβε χώρα η μεγαλύτερη από την εποχή της Ανεξαρτησίας γενική απεργία, η οποία παρέλυσε την Ινδία. Σε πολλές ζώνες υπήρχαν οδοφράγματα και συγκρούσεις με την αστυνομία. Στις περιοχές του Λαϊκού Πολέμου όπου κατοικούν 300 εκατομμύρια ανθρώπων, η απεργία καθοδηγήθηκε από τους μαοϊκούς και συνδέθηκε με το λαϊκό πόλεμο. Σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες η Διεθνής Επιτροπή Υποστήριξης του Λαϊκού Πολέμου στην Ινδία προπαγάνδισε τη γενική απεργία. Στην Ιταλία το Slai Cobas ταξικό συνδικάτο διεξήγε συγκεντρώσεις πληροφόρησης των εργαζομένων.

Η Αρουντάτι Ρόι για το μαοϊκό κίνημα

αποσπάσματα συνέντευξης στο Free Speech Radio News

  • Ας αρχίσουμε από την περιοχή Dandakaranya της Ινδίας, στην οποία πέρασες πολύ καιρό.

  • Είναι μια τεράστια έκταση δασών κατοικημένων κυρίως από φυλές ιθαγενών. Και εκεί, εδώ και 30 χρόνια, υπήρχε ένα είδος εκκολαπτόμενου μαοϊκού κινήματος, που τώρα έχει γίνει πιο απτό γιατί η ινδική κυβέρνηση έχει αποδώσει πολλές από αυτές τις παρθένες εκτάσεις, τα ποτάμια, τα βουνά, τα πάντα, σε διάφορες πολυεθνικές για να φτιάξουν φράγματα, βιομηχανίες σιδήρου και αλουμινίου (…) η διαδικασία εξόρυξης βωξίτη και ο μετασχηματισμός σε αλουμίνιο είναι από τις πιο τοξικές στον κόσμο. Το αλουμίνιο είναι κάτι σαν την καρδιά της βιομηχανίας των όπλων. Για αυτό, για αυτή την τοξικότητά της, η διαδικασία παραγωγής έχει εξαχθεί εκτός Ευρώπης και Αμερικής, σε άλλες χώρες, όπως την Ινδία.

  • Μια άλλη πτυχή, πέραν αυτής της δράσης των πολυεθνικών και των ορυχείων είναι η στρατιωτική. Η ινδική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση «Πράσινο Κυνήγι», όπως την ονομάζει, εναντίον των μαοϊκών δυνάμεων. Πώς είναι στην πράξη αυτή;

  • Η επιχείρηση «Πράσινο Κυνήγι» ανακοινώθηκε το 20009 και τότε οι μετοχές των εταιριών εξόρυξης εκτοξεύτηκαν στα ύψη. Είναι τότε που περίπου 200.000 παραστρατιωτικοί, βαρέως εξοπλισμένοι, άρχισαν να εισέρχονται στα δάση. Αλλά τώρα, ενώ μιλάμε, υπάρχουν προετοιμασίες ώστε να μπει ο στρατός εκεί. Και έτσι βρισκόμαστε σε μια Ινδία που αυτοπροσδιορίζεται ως η μεγαλύτερη δημοκρατία στον κόσμο και που έχει επανειλημμένα απασχολήσει το στρατό σε διάφορα βορειοανατολικά κρατίδιά της και στο Κασμίρ, την Τελενγκάνα, τη Γκόα, την Παντζάμπ και τώρα τον απασχολεί εναντίον των φτωχώτερων (…) της χώρας, γιατί αυτά τα πρωτόκολλα συμφωνίας υπογράφτηκαν και η υπομονή των εταιριών τελειώνει.

  • Όταν μιλάς για την τρέχουσα επιχείρηση, αναφέρεις ότι το 2010 ο βασικός διαπραγματευτής του Κομμουνιστικού Κόμματος είχε δολοφονηθεί από την αστυνομία του κρατιδίου Αντρα Πραντές, στην αρχή των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων. Υπάρχει μια ειρηνευτική διαδικασία σήμερα; Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε;

  • Όχι, δεν υπάρχει καμιά ειρηνευτική διαδικασία σήμερα. Η Ινδία είναι διατεθειμένη να κάνει διάλογο με το Πακιστάν, να μιλά με οποιονδήποτε, εκτός από τους φτωχούς. Σήμερα, όπως είπα, πιστεύω πως… όταν μια πλευρά σκοτώνει τον απεσταλμένο της άλλης πλευράς, είναι ξεκάθαρο πως δεν θέλει να έχει ειρηνευτικές συνομιλίες μα κερδίζει χρόνο για να αποστείλει στη ζώνη μεγαλύτερο αριθμό στρατιωτών. Και από το στρατό υπάρχει ένα είδος άρνησης εμπλοκής, εκτός κι αν εξασφαλίζεται πλήρης ατιμωρησία από το νόμο για τις ειδικές εξουσίες των ενόπλων δυνάμεων, με τον οποίο επιτρέπεται στις ένοπλες δυνάμεις να σκοτώνουν οποιονδήποτε θεωρείται ύποπτος. Αυτός ο νόμος τους έχει καλύψει στο Κασμίρ, στα βορειοανατολικά κρατίδια, και το αποτέλεσμά του είναι ομαδικοί τάφοι που σήμερα ανακαλύπτονται (…). Στην Ινδία υπάρχουν πολλές αντιδράσεις ενάντια σε αυτό το νόμο. Επομένως, θεωρώ πως θα προσποιηθούν πως τον καταργούν ώστε μετά να βάλουν τις πρόνοιές του σε άλλο νόμο και να τον εφαρμόσουν σε όλη τη χώρα. Γιατί, στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλά σημεία αναταραχών σε όλη τη χώρα, η οποία όλο και στρατιωτικοποιείται. Δεν μπορούν να επιβάλλουν αυτές τις φιλελεύθερες πολιτικές χωρίς να κατακτήσουν δημόσιες εκτάσεις, χωρίς να τις ιδιωτικοποιήσουν, χωρίς να φτιάξουν φράγματα κλπ. Για τον έλεγχο του εξεγειρόμενου πληθυσμού, είναι απαραίτητη η στρατιωτικοποίηση. Και για τη στρατιωτικοποίηση χρειάζεται η ατιμωρησία των δυνάμεων ασφαλείας. Επομένως πιστεύω πως αυτό είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης αυτή την περίοδο..

  • Αρουντάτι Ρόι, μια από τις πτυχές του νέου σου βιβλίου «Βαδίζοντας με τους συντρόφους» είναι να θέτεις ερωτήματα, να ερευνάς τους ίδιους τους συντρόφους. Γράφεις: «Ποιοι είναι οι σύντροφοι;». Και ενώ η κυβέρνηση συχνά παρουσιάζει το μαοϊκό κίνημα με ανησυχητικά χαρακτηριστικά, εσύ γράφεις πως το κομμουνιστικό κίνημα εξελίχθηκε. Πώς, αρχικά, από την εποχή του ιδρυτή του ναξαλίτικου κινήματος, προσδέθηκε στην αυστηρή ιδεολογία, πιστό στην Κίνα ακόμα και όταν στην Καμπότζη διαπράχτηκαν σφαγές από τους Ερυθρούς Χμερ ή τις σφαγές στο Μπαγκλαντές. Μα, τουλάχιστον στη ζώνη που παρευρέθηκες, υπήρξε μια αλλαγή. Οι ναξαλίτες είναι σε μεγάλο βαθμό πρόσφυγες των πολέμων των φυλών. Βασικά, είναι ζητήματα τοπικά παρά μια παγκόσμια ιδεολογία που τους κινητοποιεί. Τι έχει αλλάξει στο κίνημα με την πάροδο του καιρού;

  • Όπως έχω πει, είχα πολλές ιδεολογικές και ηθικές επιφυλάξεις γύρω από τις παλαιότερες θέσεις τους. Το κέντρο αναφορά τους ήταν η Κίνα, όχι σίγουρα τα προβλήματα της χώρας στην οποία ζούσαν. Έτσι, έμειναν σιωπηλοί για τη γενοκτονία στο Μπαγκλαντές, ή ό,τι συνέβαινε στην Καμπότζη. Μια καταστροφή. Μα τώρα, το πραγματικό ερώτημα είναι: πόσο μαοϊκοί είναι οι μαοϊκοί; Γιατί στην πραγματικότητα, το 99,9% του αντάρτικου στρατού είναι ιθαγενείς, που τους αποκαλούμε Αντιβάσι. Και το 45% είναι γυναίκες. Στο παρελθόν, το κόμμα δεν είχε καλή φήμη για το πώς μεταχειριζόταν τις γυναίκες. Αλλά όταν πήγα εκεί, ανακάλυψα πως είχε αλλάξει, έμεινα εντυπωσιασμένη με τις γυναίκες που συνάντησα και με το πώς μιλούσαν ελεύθερα για τα προβλήματά τους και για ότι προσπαθούσαν να κάνουν. Το βασικό ερώτημα που μου θέτω είναι το εξής: για τι είδους μάχη πρόκειται. Είναι μια μάχη για έναν επαναπροσδιορισμό του τι σημαίνει πρόοδος, του τι σημαίνει πολιτισμός, του τι συνιστά ανθρώπινη ευτυχία;(…)

  • Χμ, δεν υπάρχουν μόνο μεγάλα ζητήματα, φιλοσοφικού τύπου, αλλά και πρακτικά. Οι πρακτικές ομαδικών εκτελέσεων, κατά λάθος δολοφονιών αθώων πολιτών. Δεν είναι ένα κίνημα στο οποίο δεν ασκείται κριτική εντός Ινδίας. Ακόμα και εσύ έχεις θέσει τέτοια ζητήματα.

  • Ναι. Το θέμα είναι πως ένα από τα προβλήματα είναι ο τρόπος με τον οποίο η ινδική κυβέρνηση και οι δυνάμεις ασφαλείας προσπαθούν να διαλύσουν το κίνημα, βάζοντας σε αυτό πληροφοριοδότες, κατασκόπους κλπ. Και επίσης το γεγονός πως το ινδικό νομικό σύστημα, τα δικαστήρια, είναι εντελώς απόμακρα από τον απλό κόσμο. Έτσι, παρότι αυτό συμβαίνει, ή όταν βάζουμε χίλιους παραστρατιωτικούς να κάψουν ένα χωριό λόγω πληροφοριών που πήραν από κάποιον, αναρωτιέται κανείς σε ποιον να απευθυνθούν οι κάτοικοι για να βρουν το δίκιο τους. Γιατί δεν μπορούν να πηγαίνουν να κάνουν καταγγελία στην αστυνομία, δεν μπορούν να πάνε σε ένα δικαστήριο, όλος ο μηχανισμός της δημοκρατίας διάκειται εναντίον τους. Στην Ινδία, η δημοκρατία υπάρχει μόνο για τη μεσαία τάξη. Για αυτό, λοιπόν, προκύπτει αυτό το σύστημα της λαϊκής δικαιοσύνης που, φυσιολογικά, ενίοτε λειτουργεί, όμως ενίοτε σφάλλει πλήρως. Τι να κάνουμε; Σίγουρα, αυτά τα ζητήματα δεν είναι νέα. Ανέκαθεν τα αντιμετώπιζαν η ένοπλη αντίσταση και οι ένοπλοι αγώνες. Είναι ευθύνη όλων ημών που δεν τα καταδικάζουμε έντονα ώστε να τα σταματήσουμε.

  • (…)Πώς έβλεπες τον κόσμο με τον οποίο ήσουν στο δάσος, πώς έβλεπαν την επίσκεψή σου και τι ήλπιζαν ότι θα έφερνες στον έξω κόσμο;

  • Και μόνο το γεγονός ότι ήμουν προσκεκλημένη να πάω στο δάσος προϋπέθετε μια εμπιστοσύνη εκ μέρους τους. Πιστεύω πως στην περίπτωσή μου με είδαν ως κάποιο που δεν θα πήγαινα για να τους κολακεύσω (…) μα ανοιχτή να ακούσει τις ιδέες τους και να επικρίνει, αλλά από μια ειλικρινή ματιά, όχι λόγω προδιάθεσης. Έτοιμη να μην είμαι επιφανειακή, γιατί αυτό που συμβαίνει είναι ότι, στην ανάλυση αυτού του τύπου ακροτήτων, όπου και τα δύο μέρη κάνουν πράγματα φρικτά, τείνουμε να ξεχνάμε ό,τι στην πραγματικότητα συμβαίνει. Δεν μπορούμε να εξισώνουμε τη βία της αντίστασης με τη δομική βία του ινδικού κράτους, που μεταφράζεται σε 250.000 δολοφονημένους χωρικούς, και με το 80% του πληθυσμού να ζει στη φτώχεια. Πραγματικά δεν μπορούν να εξισώνονται. Μα κάτι τέτοιο το κάνουν πολλοί. Οι ινδοί φιλελεύθεροι διανοούμενοι λένε απλά: «το κακό είναι και από εδώ και από εκεί, και οι φτωχοί βρίσκονται στη μέση, επομένως δεν ασχολούμαστε». Ακόμα και η ιδέα της μη βίας, ως ένα σημείο, καθίσταται ανήθικη όταν βλέπεις μια βίαιη επίθεση σε έναν λαό που απαντά και εσύ λες μόνο: όχι, όποιο και να’ναι το κόστος, πρέπει να μην είσαι βίαιος». Θα μέτραγε κάτι τέτοιο αν βρισκόσουν στη μέση μιας τέτοιας σύγκρουσης. Αλλά λέγοντάς το ευρισκόμενος σε απόσταση ασφαλείας, πιστεύω είναι απαράδεκτο (…),

  • Τα ερωτήματα γεμίζουν τα γραπτά σου στο βιβλίο αυτό. Ερωτήματα για τις προκαταλήψεις, για το ρόλο των στρατιωτικών ή των εταιριών, για την ιδέα περί ένοπλου αγώνα, για τη δικαιοσύνη, για τη φτώχεια. Είναι μια διαρκής και στοχευμένη σειρά ερωτημάτων που γεμίζει το βιβλίο. Τι ερωτήματα έχεις ακόμα επί του θέματος;

  • Το ερώτημα τώρα δεν είναι κάτι αναλυτικό, όσο ένα ερώτημα στο τι να κάνουμε για κάτι που ξέρουμε ότι είναι απόλυτα καταστροφικό για τη σκέψη και τη ζωή. Τι είναι αυτό που συνδέει το Occupy Wall Street με το λαό του δάσους; Και εγώ πιστεύω πως αυτό που τους συνδέει είναι ο απόλυτος αποκλεισμός της πλειοψηφίας των ανθρώπων παγκοσμίως υπέρ μιας χυδαίας ευημερίας εξαιρετικά λίγων. Έτσι, μετά από μια διαδρομή δέκα-δώδεκα χρόνων ταξιδιών, σκέψεων, συγγραφής όλων αυτών, καταλήγω σε κάποια συμπεράσματα κυρίως απλά. Ένα εξ αυτών είναι πως πρέπει να υπάρχει ένα όριο στη συσσώρευση πλούτου ενός ατόμου ή μιας κοινωνίας. Πιστεύω πως αυτή η αμύθητη περιουσία επιχειρήσεων πρέπει να σταματήσει, μια εξορυκτική εταιρία δεν μπορεί να κατέχει μια εφημερίδα, ένα πανεπιστήμιο, μια ΜΚΟ, ένα νοσοκομείο, μια Νομική Σχολή και μερικά τηλεοπτικά δίκτυα. (…) Πιστεύω ακριβώς πως οφείλουμε να εγκαινιάσουμε μια εποχή στην οποία να αρχίζουμε να θέτουμε όρια σε όλα αυτά, για την επιβίωση όχι μόνο του ανθρώπινου είδους, αλλά όλου του πλανήτη.

Advertisements

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: