Ο ηγέτης του μαλαισιανού αντάρτικου μάς αποχαιρετά (Σεπτέμβρης 2013)

O ηγέτης του μαλαισιανού αντάρτικου (1948-1960,1967-1989) Chin Peng πέθανε πέρσι. Οι στάχτες του δεν επιτράπηκε να επιστρέψουν στη χώρα του, για λόγους αντεκδίκησης από το καθεστώς, το οποίο, παρά τα συμφωνηθέντα στην εκεχειρία του 1989, δεν του αναγνώριζε μαλαισιανή υπηκοότητα. Το παρακάτω κείμενο αποτελεί την αποχαιρετιστήριά του επιστολή.

_39391676_pengnew

O αποχαιρετισμός του Chin Peng

Αγαπητοί μου σύντροφοι, αγαπητοί μου συμπατριώτες,

όταν θα διαβάζετε αυτό το γράμμα, δεν θα βρίσκομαι πια σε αυτό τον κόσμο.

Αρχική μου πρόθεση ήταν να πεθάνω σιωπηρά και να αφήσω τους συγγενείς μου να χειριστούν τα ζητήματα της κηδείας μου χωρίς να γίνει δημόσιο θέμα. Ωστόσο, οι επιπτώσεις από τις εσφαλμένες αναφορές των ΜΜΕ ότι εγώ ήμουν σε κρίσιμη κατάσταση κατά τον Οκτώβρη του 2011, με έπεισαν ότι θα ήταν καλύτερα να αφήσω πίσω ένα τέτοιο γράμμα.

Από τότε που εντάχθηκα στο Κομμουνιστικό Κόμμα Μαλαισίας και τελικά έγινα γενικός γραμματέας του, έδωσα τις πνευματικές και σωματικές μου δυνάμεις στην υπηρεσία της υπόθεσης που το κόμμα μου εκπροσωπούσε, δηλαδή, την πάλη για μια δικαιότερη και καλύτερη κοινωνία που θα ήταν βασισμένη στα σοσιαλιστικά ιδανικά. Τώρα, με το θάνατό μου, έφτασε η ώρα το σώμα μου να επιστρέψει στην οικογένειά μου.

Μου προκαλεί μεγάλη ανακούφιση το γεγονός ότι τα δύο μου παιδιά προτίθενται να φροντίσουν εμένα, έναν πατέρα που δεν μπόρεσε να τους δώσει την οικογενειακή αγάπη, θαλπωρή και προστασία ήδη ακόμα από τη γέννησή τους. Θα μπορούσα να τους επιστρέψω την αγάπη μου σε αυτά μόνον αφότου θα είχα απαλλαχτεί από τις πολιτικές και δημόσιες υποχρεώσεις μου, και η ειρωνία είναι πως αυτό γίνεται μόνο σε μια στιγμή κατά την οποια δεν μου απομένει πια πολλή ζωή για να τους δώσω αγάπη ως πατέρας.

Ήταν πολύ λυπηρό το ότι έπρεπε να μπω στη ζωή τους ως ένας ξένος, όταν αυτά ήταν ήδη ενήλικοι. Δεν έχω δικαίωμα να τους ζητήσω να καταλάβουν, ούτε να συγχωρήσουν. Δεν είχαν άλλη επιλογή από το να αντιμετωπίσουν αυτή τη σκληρή πραγματικότητα. Όπως οι οικογένειες πολλών μαρτύρων και συντρόφων, έτσι και αυτά έπρεπε να αντιμετωπίσουν ταλαιπωρίες και βάσανα όχι εξαιτίας δικών τους πράξεων, αλλά ως συνέπεια της απόφασής μας να αμφισβητήσουμε τις άσπλαχνες δυνάμεις της κοινωνίας την οποία επιδιώξαμε να αλλάξουμε.

Είναι το πλέον λυπηρό το ότι δεν μπόρεσα, μετά από όλα αυτά, να αποτίσω τον τελευταίο φόρο τιμής στους γονείς μου που θάφτηκαν στη γενέτειρά μας του Sitiawan (στο Perak), ούτε μπόρεσα να επιστρέψω στην αγαπημένη πατρίδα, για την οποία οι σύντροφοί μου και εγώ παλέψαμε τόσο σκληρά εναντίον των επιθετιστών και των αποικιοκρατών.

Οι σύντροφοί μου και εγώ αφιερώσαμε τις ζωές μας για μια πολιτική υπόθεση την οποία πιστέψαμε και χρειάστηκε να πληρώσουμε κάθε λογής τίμημα. Οποιαδήποτε συνέπεια αυτού πάνω μας, στην οικογένειά μας και την κοινωνία, την αποδεχόμασταν ψύχραιμα.

Σε τελική ανάλυση, επιθυμώ να με θυμούνται απλώς ως έναν καλό άνθρωπο που μπόρεσε να πει στον κόσμο ότι είχε τολμήσει να αφιερώσει ολόκληρη τη ζωή του ακολουθώντας τα δικά του ιδανικά για να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο για το λαό του.

Δεν έχει σημασία αν πέτυχα ή αν απέτυχα, τουλάχιστον έκανα ό,τι έκανα. Ελπίζω ότι το δρόμο στον οποίο περπάτησα, θα ακολουθήσουν και θα βελτιώσουν νεότεροι εμού. Πεποίθησή μου είναι ότι οι φλόγες της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ανθρωπότητας δεν θα σβήσουν ποτέ.

Αντίο, αγαπητοί μου σύντροφοι!

Αντίο, αγαπητοί μου συμπατριώτες!

Αντίο, αγαπητή μου πατρίδα!

Κυριακή, 22 Σεπτέμβρη 2013

http://malaysianunplug.blogspot.ca/2013/09/chin-pengs-farewell-letter-his-last.html

πάρθηκε από το τρέχον τεύχος του περιοδικού Revolutionary Democracy

Tagged: , , ,

Σχολιάστε

