Νεπάλ: Συνέντευξη Tilak Pariyar (ΚΚΝ-Μ) για τις μειονότητες, τον Ambedkar και το Βουδισμό (09/06/2014)

Σημ. parapoda: Η συνέντευξη δημοσιεύεται γιατί μιλά για τις μειονότητες από έναν αγωνιστή μειονοτικό. Ο Tilak Pariyar δεν αποσπά το θέμα των μειονοτήτων από τον συνολικότερο πολιτικό αγώνα. Δεν το καθιστά ξεκομμένο ζήτημα «αρχών», «ιδεολογικό», όπως κάνουν διάφοροι κοσμοπολίτες. Επίσης, σε αντίθεση με διάφορους υπερεπαναστάτες της Ελλάδας, δεν υποβαθμίζει το ρόλο αστών αγωνιστών, ούτε τις πνευματικές παραδόσεις του λαού του. Αντιθέτως, εκτιμά το ρόλο τους, φυσικά επικρίνει κάποιες πτυχές τους, αλλά σίγουρα αφομοιώνει τις υπόλοιπες, όπως και ο λαός του.

Ο κ. Tilak Pariyar είναι μέλος της Κεντρικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του ΚΚ Νεπάλ – Μαοϊκού. Είναι ένα ανώτατο στέλεχος ενός επαναστατικού κόμματος με μαζική κοινωνική εμπειρία. Καταγόμενος από μια κοινότητα Pariyar, μια από τις μεγαλύτερες “ανέγγιχτες” κοινότητες στο Νεπάλ, ο Τilakji ανήλθε στο ανώτατο όργανο του κόμματος. Είναι ένας πολύ ευφραδής πολιτικός ηγέτης ο οποίος με τα λόγια του προκαλεί τολμηρές σκέψεις, και ο οποίος έζησε ο ίδιος τις διακρίσεις λόγω κάστας. Προσχώρησε στο επαναστατικό κίνημα όταν πήγε στο Δελχί να σπουδάσει τη δεκαετία του ’60. Εντυπωσιάστηκε από τη μαρξιστική ιδεολογία και άρχισε να εργάζεται για τις μάζες. Σε μια μεγάλη συζήτηση με τον ακτιβιστή συγγραφέα Vidya Bhushan Rawat για το ζήτημα των διακρίσεων λόγω κάστας στο Νεπάλ και το μέλλον του επαναστατικού κινήματος στη χώρα, ο Tilak Pariyar μίλησε ανοιχτά και με ζωηρές λεπτομέρειες.

dsc_0003-small

Ο Tilak Pariyar με φόντο Νταλίτ αγωνιστές που έπεσαν στον αγώνα (πηγή)

Τilakji, είσαι μέλος της ΚΕ του ΚΚΝ-Μ. Είναι ένα μεγάλο επίτευγμα καθώς δεν είναι πολλοί αυτοί που κατάγονται από τις κοινότητες Νταλίτ και ανέρχονται στα ανώτερα όργανα των αριστερών κινημάτων στην Ινδία. Μπορείς να μας εξηγήσεις πώς και πότε μπήκες στην ΚΕ;

Εντάχθηκα στην Κεντρική Συμβουλευτική Επιτροπή του ΚΚΝ-Μαοϊκού το 2003, δηλαδή στη διάρκεια του Λαϊκού Πολέμου, και από το 2013 είμαι ο γραμματέας αυτής της επιτροπής. Υπάρχει μια διαλεκτική σχέση μεταξύ ιδεολογίας και ηγεσίας. Σε συνθήκες όπου η πλειοψηφία των κομμουνιστών διακατέχεται από μια μικτή κουλτούρα Μαρξισμού και Βραχμανισμού στην κοινωνία μας, η οποία βασίζεται στο σύστημα των καστών, η ανάπτυξη μιας ηγεσίας με γυναίκες και προερχόμενους από καταπιεσμένες κοινότητες (Νταλίτ) είναι μια πρόκληση. Όσοι ηγέτες προέρχονται από την κοινότητα Νταλίτ θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να δουλέψουν σκληρά και να ικανοποιούν τους άλλους στον τομέα της ιδεολογίας και της πολιτικής.

Το Νεπάλ είναι μια παραδοσιακή κοινωνία. Το σύστημα των καστών και των “ανέγγιχτων” εξακολουθεί να ισχύει. Αντιμετώπισες τίποτε σχετικό κατά την παιδική σου ηλικία; Έχουν αλλάξει τα πράγματα έκτοτε; Αν ναι, τότε πώς και ποιος τα άλλαξε;

Αρχίσαμε το Μεγάλο Λαϊκό Πόλεμο με στόχο την επίλυση των αντιθέσεων της Νεπαλέζικης κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, των οικονομικών και των κοινωνικών. Από την αρχή, οι νεπαλέζοι κρατούντες δήλωσαν ότι θα καταστρέψουν το κίνημα και θα εξαλείψουν τους Μαοϊκούς, αλλά απέτυχαν. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της απόφασης του Μαοϊκού κόμματος που πάλευε να υιοθετηθεί μια φιλολαϊκή πολιτική, να ενωθεί με το λαό, να υπερασπιστεί τον πατριωτισμό και να έχει ένα ακμαίο ηθικό ώστε να εγκαθιδρυθεί η Δημοκρατία. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι Νταλίτ ήταν καθυστερημένοι σε όλους τους τομείς της ζωής, οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς, εξαιτίας της επιμονής των ανώτερων καστών στη διατήρηση του συστήματος των καστών και της ανεγγιχτότητας, η οποία διατηρούταν επί χιλιάδες χρόνια εναντίον της κοινότητας Νταλίτ. Οι Νταλίτ συμμετείχαν στο Λαϊκό Πόλεμο και πάλεψαν εναντίον του εχθρού. Με την εφαρμογή των μέτρων αναλογικής συμμετοχής και την απόδοση ειδικών δικαιωμάτων στη Λαϊκή Κυβέρνηση, τα Λαϊκά Δικαστήρια και το Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, οι αλλαγές στην κουλτούρα του συστήματος των καστών και της ανεγγιχτότητας έγιναν πράξη. Είναι σημαντικό να κάνεις πράξη μια σειρά οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών μετασχηματισμών και να την επεκτείνεις συνεχώς.

Μπορείς να μοιραστείς μαζί μας τον αγώνα που έπρεπε να κάνεις στην παιδική σου ηλικία; Τι είδους διακρίσεις λόγω κάστας αντιμετώπιζες;

Στην κοινωνική δομή όπου υπάρχει μια κουλτούρα βασισμένη στα συστήματα καστών και ανεγγιχτότητας, το να γεννηθείς σε μια οικογένεια Νταλίτ σημαίνει να αντιμετωπίζεις διακρίσεις ήδη από τότε που βρίσκεσαι στην κοιλιά της μάνας σου. Γεννήθηκα σε μια πολύ φτωχή οικογένεια. Οι γονείς μου ήταν αμαθείς και αναλφάβητοι. Είχαν πράγματι το θάρρος να με στείλουν στο σχολείο, ωστόσο οι δάσκαλοι προέβαιναν σε διακρίσεις εναντίον μου ακόμα και μέσα στο σχολείο. Δεν μπορούσα να πιω νερό που αντλούσαν από το πηγάδι. Έπρεπε να πάω στη βρύση να πιω. Απευθύνονταν σε εμάς με υβριστικά λόγια και φυσική βία. Πάλευα εναντίον τους. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι οι ινδουιστικές θρησκευτικές τελετουργίες είναι η πηγή του προβλήματος των Νταλίτ και οι οποίες οδήγησαν στην ινδουιστική ηγεμονική καταπίεση των Νταλίτ. Μποϊκοτάραμε ναούς και την άσκηση των λατρευτικών τελετουργιών, καίγαμε τα Manusmriti (σ.parapoda: η ινδουιστική θρησκευτική νομοθεσία) καθώς και τα βιβλία που έβριζαν τους Νταλίτ. Οι δάσκαλοι με χτυπούσαν για αυτό, όμως εγώ συνέχιζα. Η αντάρτικη φύση και η προοδευτική σκέψη μου με ενέπνευσαν να γίνω Μαρξιστής-Λενινιστής-Μαοϊστής.

Σπούδασες στο Πανεπιστήμιο του Δελχί και έπειτα συμμετείχες στην επαναστατική πολιτική. Πώς προσχώρησες στην αριστερή πολιτική ιδεολογία;

Εντυπωσιάστηκα από τη διδασκαλία του συντρόφου B.T.Ranadive, ενός ινδού κομμουνιστή ηγέτη, όταν σπούδαζα στο Πανεπιστήμιο του Δελχί ως προπτυχιακός φοιτητής και έκανα μια δουλειά μερικής απασχόλησης το 1964-65. Τότε ήρθα, μέσω αυτού, σε επαφή με το σύντροφο Pushpa Lal, τον ιδρυτή του νεπαλέζικου κομμουνιστικού κινήματος, και με ενέταξε στο κόμμα. Είμαι περήφανος που γεννήθηκα στην κοινότητα των Νταλίτ. Έχω παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι από τους ηγέτες και τα στελέχη που έχουν καταγωγή από μη Νταλίτ έχουν επιδείξει οπορτουνιστικό χαρακτήρα.

Στο Νεπάλ, παρά τις ιδεολογικές διαφορές, οι άνθρωποι αποδέχονται το ρόλο των Μαοϊκών στην ανάδειξη των θεμάτων των Νταλίτ, και ειδικότερα του θέματος της γης στα χωριά. Δυστυχώς, η γλώσσα και οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί το κίνημα αποφεύγει να στοχοποιήσει το βραχμανικό σύστημα αξιών που υπέταξε τους Νταλίτ. Αυτό γίνεται συνειδητά, προκειμένου να μη χάσετε τις ανώτερες κάστες; Είναι σημαντική η χρήση της μαρξιστικής ορολογίας περί τάξεων, όμως οι κάστες είναι επίσης μια σκληρή πραγματικότητα στην κοινωνία μας. Έχετε σκεφτεί ποτέ πως χωρίς την εξάλειψη του συστήματος των καστών, δεν μπορούμε να φέρουμε ισότητα στην κοινωνία;

Θέτετε μια σημαντική ερώτηση. Έχει διαπιστωθεί ότι η Οικονομία δεν αφορά μόνο παραγωγή και ανταλλαγή αγαθών αλλά και σχέσεις ανθρώπων και ειδικότερα σχέσεις μεταξύ τάξεων. Το σύστημα των καστών είναι κι αυτό προϊόν της ταξικά διαιρεμένης κοινωνίας. Έτσι, το πρόβλημα του συστήματος των καταστών και της ανεγγιχτότητας είναι μια μορφή ταξικής εκμετάλλευσης και καταπίεσης. Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι το όλον και τα μέρη έχουν μια διαλεκτική σχέση. Το όλον συμπληρώνεται μόνο αφότου ενσωματώσει τα διάφορα μέρη. Το να μιλάμε για καθαρή ταξική απελευθέρωση ή για καθαρή απελευθέρωση των Νταλίτ ξεχωριστά σημαίνει το να υπηρετούμε τη διατήρηση της σημερινής κατάστασης. Ο Μαρξισμός δεν έχει σχέση με αυτό. Η διαλεκτική υλιστική οπτική η οποία κατανοεί και μετασχηματίζει το πρόβλημα των Νταλίτ και η πνευματιστική θρησκευτική ιδεολογία η οποία υπερασπίζεται πως η ανάπτυξη της ανθρώπινης κοινωνίας γίνεται βάσει των επιθυμιών ενός θεού δεν μπορούν να είναι ίδιες. Δεν μπορούμε να διαγνώσουμε ένα πρόβλημα και το βάθος του, παρά μόνο αν είμαστε ξεκάθαροι απέναντί του. Αν επιδείξουμε απερισκεψία να το επιλύσουμε χωρίς διάγνωση, υπάρχει το ρίσκο για παράπλευρες επιπτώσεις ή δεν θα υπάρχει καθόλου αποτελεσματικότητα. Η αιτία της αποδοχής της ατζέντας των Νταλίτ και του ζητήματος της γης στους Μαοϊστές βασίζεται σε μια ξεκάθαρη αντίληψη η οποία δίνει μια σωστή πολιτική γραμμή. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από τροφή, στέγαση, και ρουχισμό πριν από την πολιτική, την πολιτιστική παράδοση, τις τελετές, την τέχνη και τη διασκέδαση. Μπορούμε να προβούμε σε κοινωνικούς πολιτιστικούς μετασχηματισμούς στη βάση των πρώτων. Η οικονομική ισότητα, η διασφάλιση της πρόσβασης στην πολιτική εξουσία και η κοινωνική συγχώνευση είναι το ένα συστατικά μέρη του άλλου. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε αυτό το θέμα στην ολότητά του.

Πόσο σημαντικός είναι ο Dr. Baba Saheb Ambedkar για εσάς και τα στελέχη σας; Όπως ξέρετε, ο Αμπεντκάρ τώρα συμβολίζει τον αγώνα για αξιοπρέπεια και ανθρώπινα δικαιώματα. Η αποδοχή του στα κοινωνικά κινήματα έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ινδίας, αγγίζοντας έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων πέραν αυτής. Το κίνημα των Νταλίτ του Νεπάλ επίσης επικαλείται την κληρονομιά του. Ποια είναι τα κοινά σημεία και σε τι διαφέρουν οι αντιλήψεις σας;

Ο Baba Saheb Ambedkar είναι για εμένα ένας αξιοσέβαστος ηγέτης Νταλίτ. Η σημαντική του συμβολή στο κίνημα των Νταλίτ είναι αξιομνημόνευτη. Πάλεψε για το δικαίωμα της ψήφου. Πήρε θέση ενάντια στο ξεχωριστό εκλογικό σύστημα για τους Νταλίτ. Όμως αισθάνθηκε υποχρεωμένος να την αφήσει μετά τη νηστεία του Γκάντι. Για πρώτη φορά στην ιστορία ένας άνθρωπος από την κοινότητα των Νταλίτ έγινε ο δημιουργός του Συντάγματος του κράτους, του ινδικού Συντάγματος. Παρ’όλη αυτή τη συμβολή, δεν είχε ξεκάθαρη αντίληψη για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ως αποτέλεσμα, προσχώρησε στο Βουδισμό τον τελευταίο καιρό της ζωής του. Πιστεύω σθεναρά πως ο προσηλυτισμός δεν μπορεί να είναι ο σωστός οδηγός για την απελευθέρωση των Νταλίτ.

Όμως η εκπροσώπηση των Νταλίτ στη Συντακτική Συνέλευση είναι μόλις 8%. Μάλιστα, στην προηγούμενη Συντακτική Συνέλευση, τα πράγματα ήταν καλύτερα από άποψη εκπροσώπησης. Δεν θα ήταν λάθος εξαιτίας μη σωστής εκπροσώπησης των Νταλίτ στη Συντακτική, να χάσει κάπως τη νομιμοποίησή του;

Το άρθρο 21 του προσωρινού Συντάγματος του Νεπάλ αποδέχεται την αρχή της αναλογικής συμπερίληψης των κοινοτήτων για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. Ο πληθυσμός των Νταλίτ είναι 13,2%, βάσει κυβερνητικών στατιστικών, και 20%, βάσει μη κυβερνητικών στατιστικών. Ο συνολικός αριθμός των μελών της Συντακτικής είναι 600. Συνεπώς, 78 βουλευτές Νταλίτ, βάσει των πρώτων, ή 120, βάσει των δεύτερων, θα ήταν η δίκαιη εκπροσώπησή τους στη Συντακτική. Όμως, το εκλογικό σύστημα που έχει υιοθετηθεί, που βασίζεται στον ανταγωνισμό μεταξύ άνισων, δηλαδη, η μίξη πρώτα του μονοεδρικού και ακολούθως της αναλογικής εκπροσώπησης βάσει του πανεθνικού ποσοστού, έχει κάνει τις γυναίκες και τους Νταλίτ να χάνουν τις εκλογές. Το ίδιο συνέβη και στις εκλογές του 2008. Τότε, με την επίδραση του 10χρονου Λαϊκού Πολέμου και του Λαϊκού Κινήματος των 19 ημερών, 7 Νταλίτ είχαν εκλογεί από άμεση εκλογή. Τότε ήταν 8,2%. Τώρα μόλις 6,8% είναι οι εκπρόσωποι των Νταλίτ στη λεγόμενη Συντακτική Συνέλευση. Τα κοινοβουλευτικά κόμματα δρουν ώστε όχι μόνο να περιορίσουν την εκπροσώπηση των Νταλίτ αλλά και να την εξαφανίσουν με τη λεγόμενη δημοκρατική διαδικασία, εκχυδαΐζοντας το αναλογικό εκλογικό σύστημα. Η πλειοψηφία 2/3 στη Συντακτική του 2008 ήταν φιλολαϊκή, ενώ η σημερινή λεγόμενη Συντακτική είναι κατά τα 2/3 αντιλαϊκή. Αν προχωρήσουν τη διαδικασία εκπόνησης Συντάγματος, οι προηγούμενες φιλολαϊκές κατακτήσεις θα εξαφανιστούν και η ατζέντα της ανασυγκρότησης του κράτους σίγουρα θα εγκαταλειφθεί. Να γιατί πιστεύουμε ότι οι εκλογές για τη Συντακτική της 19ης Νοέμβρη 2013 δεν έχουν νομιμοποίηση. Αν θέλουν να κάνουν ένα Σύνταγμα που θα δίνει την εξουσία στο λαό και θα προστατεύει την εθνική ανεξαρτησία, είναι σημαντικό να το κάνουν με μια πανεθνική πολιτική συμφωνία για την ουσία του Συντάγματος, και αυτό θα γίνει με τη διοργάνωση μιας Πανεθνικής Συνδιάσκεψης με συμμετοχή όλων των Κομμάτων.

Σε τι κατάσταση βρίσκεται τώρα το κίνημα των Νταλίτ στο Νεπάλ; Δεν βλέπουμε πια μεγάλους αγώνες για τα δικαιώματα στη γη και εναντίον της ανεγγιχτότητας. Το κόμμα σας έθεσε το ζήτημα όμως ποτέ δεν αμφισβητήθηκε η βραχμανική ηγεμονία στο Νεπάλ. Πώς μπορεί το Νεπάλ να γίνει μια κοινωνία ισότητας και εκπροσώπησης όλων;

Το πρόβλημα του δικαιώματος στη γη και η απαλλαγή από την ανεγγιχτότητα είναι συμπληρωματικά το ένα με το άλλο. Η Νεοδημοκρατική επανάσταση αναπόφευκτα θα επιλύσει αυτό το πρόβλημα στο Νεπάλ που βρίσκεται σε κατάσταση μισοφεουδαρχικής και νεοαποικιακής κοινωνίας. Η υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας και η απόδοση δικαιωμάτων στο λαό είναι ο βασικός ελάχιστος στόχος της Νεοδημοκρατικής επανάστασης. Στο παρελθόν, είχαμε προσχωρήσει στη διαδικασία οικοδόμησης μιας κοινωνίας ισότητας με την εγκαθίδρυση μιας λαϊκής κυβέρνησης, αμφισβητώντας εμπράκτως τους βραχμανικούς κανόνες και ηγεμονία. Όμως η επανάσταση είχε μια υποχώρηση εξαιτίας των ξένων και ντόπιων αντιδραστικών δυνάμεων και των ταξικά και εθνικά συνθηκόλογων στοιχείων εντός του κόμματος. Θα μας πάρει καιρό να προετοιμάσουμε την επανάσταση, όμως είναι σημαντικό να οργανώνουμε τους επαναστάτες, να ενισχύουμε το εσωτερικό μέτωπο και να αντισταθμίζουμε την ισχύ των ξένων δυνάμεων. Είναι εφικτή η οικοδόμηση μιας κοινωνίας ισότητας αν προχωρούμε με τη διαδικασία “ενότητα-πάλη-μετασχηματισμός”.

Διαφοροποιηθήκατε από το αρχικό σας κόμμα που είχε επικεφαλής το σύντροφο Πρατσάντα. Ποια ήταν τα σημεία διαφωνίας σας; Προσπαθεί να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στη δημοκρατία και να φέρει αλλαγές με τη δημοκρατία. Είναι δύσκολο, μετά την επίτευξη ειρήνης, να επιστρέψουμε στην κατάσταση που υπήρχε προ δημοκρατίας. Αν δεν συμμετέχετε στις δημοκρατικές διαδικασίες, δεν θα είναι ευκολότερο για τους εχθρούς σας να σας κατηγορούν ότι δεν έχετε λαϊκή υποστήριξη;

Ο Πρατσάντα εγκατέλειψε την πολιτική γραμμή “Λαϊκή εξέγερση στη βάση του Λαϊκού Πολέμου”. Η οποία είχε περάσει στην ολομέλεια των 7.000 στελεχών (σ.parapoda: εννοεί τη Σύσκεψη στο Παλουνγκτάρ), και υιοθέτησε τη λεγόμενη σοσιαλιστική επανάσταση λέγοντας ότι η Νεοδημοκρατική επανάσταση έχει ολοκληρωθεί. Αυτό είναι συνέπεια της ιδεολογικής του παρέκκλισης. Πώς μπορεί να είναι ο πραγματικός ηγέτης του κόμματος όταν εγκαταλείπει την επίσημη γραμμή του κόμματος; Επειδή τον αναγνωρίζουν οι αμερικανικές και ινδικές άρχουσες τάξεις δεν σημαίνει πως είναι ο πραγματικός ηγέτης.

Ισχυρίζεστε ότι θα πάτε σε εξέγερση; Πώς μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι Νταλίτ και οι μειονότητες θα βρουν τη θέση τους; Πόσοι Νταλίτ εκπροσωπούνται στα ανώτατα όργανα του κόμματός σας στο Νεπάλ; Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι που ισχυρίζονται ότι εργάζονται για τους Νταλίτ, όμως δεν μπορείτε να παρακάμψετε το ζήτημα του να αναδεικνύονται ηγέτες από την ίδια την κοινότητα.

Το ζήτημα της οικοδόμησης ενός επαναστατικού κόμματος δεν μπορεί να λυθεί με τη μέθοδο της αναλογικής εκπροσώπησης. Οι Νταλίτ και οι καθυστερημένες τάξεις είναι οι βασικές τάξεις για την επανάσταση, όμως καμία από αυτές δεν έχουν αναδείξει επαναστατικές ηγεσίες. Το κόμμα θα πρέπει να αποδώσει προτεραιότητα στην ανάδειξη ηγετών από τις βασικές τάξεις και κοινότητες. Οι ηγέτες και τα στελέχη αυτών των κοινοτήτων, ωστόσο, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα ιδεολογικά και θεωρητικά. Υπάρχουν 14 Νταλίτ σε κεντρικό επίπεδο στο κόμμα μας. Όλοι τους είναι σύντροφοι που έχουν παλέψει στο 10ετή Λαϊκό Πόλεμο και έχουν πετύχει μια ιδεολογική και πολιτική καθαρότητα. Όμως η ηγεσία δεν εξελίσσεται βάσει του τι προσδοκά κανείς. Ο Λαϊκός Πόλεμος ή η εξέγερση δεν μπορεί να γίνει με μια υποκειμενική μέθοδο. Αντίθετα, μπορούν να αρχίσουν στη βάση μιας γραμμής σχεδίου δράσης και στη βάση μιας συγκεκριμένης ανάλυσης των συγκεκριμένων συνθηκών και άλλων αντικειμενικών καταστάσεων.

Ποια είναι η κοινωνικοοικονομική ατζέντα που θέλετε για το Νεπάλ; Τι προτείνετε για να φέρετε την ισότητα στην κοινωνία; Η ανεγγιχτότητα και άλλες παραδόσεις όπως το Kumari (σ.parapoda: ινδουιστική λατρεία κοριτσιών που θεωρούνται εκδηλώσεις της θεϊκής ενέργειας με γυναικεία μορφή) και το Baadi (σ.parapoda: μάλλον εννοεί τη γενικευμένη πορνεία στις γυναίκες από την καταπιεσμένη κοινότητα Badi) ακόμα διατηρούνται. Υπάρχει χειρωνακτική σάρωση των ανθρωπίνων περιττωμάτων στην κοινότητα Mehtar, όμως όλα αυτά τα ζητήματα δεν συζητιούνται σε ανώτατο επίπεδο. Δεν έχουν γίνει τμήμα της δημόσιας συζήτησης και του κινήματος των Νταλίτ.

Πρώτα από όλα, αυτά τα ζητήματα δεν μπορούν να επιλυθούν προς το συμφέρον των εργατών, των αγροτών, των Νταλίτ, των γυναικών και των καταπιεσμένων χωρίς την εγκαθίδρυση μιας Νέας Δημοκρατίας. Επομένως, η βασική προϋπόθεση είναι η πολιτική επανάσταση. Μετά από αυτό, στην κοινωνικοοικονομική ατζέντα, η οποία σχετίζεται με τα προβλήματα των εθνοτήτων, της δημοκρατίας και των λαϊκών προβλημάτων, θα δοθεί η επιθυμητή σημασία και επίλυση. Το κόμμα μας λέει ότι υπερασπίζεται τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργατών, των αγροτών, των γυναικών, των Νταλίτ, των αυτόχθονων κοινοτήτων, των Μάντεζι, των μουσουλμάνων, των καθυστερημένων μαζών και της εθνικής καπιταλιστικής τάξης. Προτείνει να δοθούν ειδικά δικαιώματα στις γυναίες, τους Νταλίτ και την μουσουλμανική κοινότητα μέχρις ότου επιτευχθεί σχετική κοινωνική, οικονομική και πολιτική ισότητα. Μιλά επίσης για την απόδοση ειδικών προνομίων και διασφάλιση της εκπροσώπησής τους σε όλα τα όργανα κρατικής εξουσίας, στη βάση της αναλογικής συμμετοχής τους. Το κόμμα μας θέλει να αναπτύξει μια ομοσπονδία βάσει των καταπιεσμένων εθνοτήτων, θέλει ανοικοδόμηση και ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης εθνικής οικονομίας, τερματισμό της φεουδαρχικής ιδιοκτησίας και επαναστατική αγροτική μεταρρύθμιση, ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική, δημοκρατική εκπαιδευτική πολιτική, δημοκρατικό δικαστικό σύστημα, επίλυση των βασικών προβλημάτων του λαού, όπως παιδεία, υγεία, απασχόληση, διατροφική αυτάρκεια και στέγαση όπως και δημοκρατική και επιστημονική κουλτούρα.

Αναφορικά με το ζήτημα της επίλυσης του προβλήματος των εθίμων που αναφέρατε, πρόκειται για προβλήματα ολόκληρης της κοινότητας των Νταλίτ. Και θα πρέπει να επιλυθεί με βάση τη διαδικασία “Ενότητα, Πάλη, Μετασχηματισμός”. Το κόμμα μας θα δώσει σε αυτές τις κοινότητες ειδική προτεραιότητα σε σχέση με τα μέτρα που θα ληφθούν για τους Νταλίτ.

Υποστηρίζετε την πολιτική ποσοστώσεων (σ.parapoda:βλ.εδώ) για τους Νταλίτ που φυσικά υπάρχει στο Σύνταγμά σας, όμως δεν υπάρχει πρόνοια για ποσοστώσεις σε κυβερνητικά πόστα. Χωρίς επαρκή εκπροσώπηση σε κυβερνητικές θέσεις, ωστόσο, δεν θα εξαλειφθούν πραγματικά οι διακρίσεις. Ποια είναι η άποψη του κόμματός σας σε αυτά;

Οι πραγματικοί Μαρξιστές-Λενινιστές-Μαοϊστές κομμουνιστές δεν πιστεύουν στην πολιτική των ποσοστώσεων γιατί υποβαθμίζει το ζήτημα της αναλογικής συμμετοχής όλων των τμημάτων του πληθυσμού στα πράγματα. Αυτή η πολιτική εξαρτάται από το έλεος των κρατούντων αντί να αφορά στα δικαιώματά μας. Η πολιτική της αναλογικής εκπροσώπησης είναι σωστή υπό τη μορφή των δικαιωμάτων. Στη βάση της θεωρίας της αποζημίωσης λόγω υπερχιλιετούς καταπίεσης, θα πρέπει να δοθούν επιπρόσθετα, ειδικά δικαιώματα μέχρι να επιτευχθεί σχετική ισότητα. Αυτά τα δικαιώματα μπορούν να αυξάνονται ή να μειώνονται βάσει του Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης. Επειδή αυτά τα δικαιώματα δίνονται στους Νταλίτ αποσπώμενα από τους μη Νταλίτ, ο τερματισμός της ανεγγιχτότητας και ένα περιβάλλον κοινωνικής συγχώνευσης θα πραγματοποιηθούν γρήγορα. Οι θεματικές επιτροπές της διαλυμένης πια Συντακτικής (σ.parapoda: της πρώτης, η οποια διαλύθηκε το 2013), είχαν προτείνει την απόδοση ειδικών δικαιωμάτων στο νέο Σύνταγμα.

Πολλοί άνθρωποι από διάφορα κινήματα στην Ινδία θα διαβάσουν τη συνέντευξη αυτή. Ποιο είναι το μήνυμά σας προς αυτούς; Πιστεύετε πως ο Βούδας, ο Μαρξ και ο Αμπεντκάρ συγκλίνουν σε κάποια σημεία και πως αν τους φέρουμε κοντά, μια επανάσταση δεν θα είναι όνειρο αλλά πραγματικότητα;

Θα ήθελα να στείλω ένα μήνυμα σε όλους τους ινδούς καταπιεσμένους και ανθρώπους που αγαπούν το δίκαιο. Το απελευθερωτικό κίνημα θα αποκτήσει την απαραίτητη ταχύτητα και θα προχωρήσει αποδίδοντας ηγετικό ρόλο στην επιστημονική ιδεολογία του Μαρξισμού-Λενινισμού-Μαοϊσμού και τις πνευματικές εμπειρίες του Βούδα και του Αμπεντκάρ. Η κύρια έμφαση πρέπει να δωθεί στην επιστημονική ιδεολογία και την ορθολογική θεώρηση των πραγμάτων.

Η συνέντευξη στα αγγλικά: http://www.countercurrents.org/rawat090614.htm

Advertisements

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: