Ινδία- Συνέντευξη Varavara Rao: “Είμαι υπέρ μιας Νέας Δημοκρατίας” (10/10/2014)

Ινδία- Συνέντευξη Varavara Rao: “Είμαι υπέρ μιας Νέας Δημοκρατίας”

Επισκεπτόμενος το Ινστιτούτο Κοινωνικών Επιστημών Τata (TISS) στη Βομβάη για μια διάλεξη με τίτλο “Μαινόμενος Πόλεμος εναντίον της Ινδίας: Αποσυνθέτοντας το νόημα της Ινδίας”, ο επαναστάτης ποιητής, Μαοϊστής ιδεολόγος και δημοσιογράφος από την Τελανγκάνα, Varavara Rao, μίλησε στο φοιτητή του TISS Aishik Chanda για το κίνημα των Μαοϊστών και τις προοπτικές του.

varavar_rao

Πρόσφατα, δεν δόθηκε άδεια για τη διεξαγωγή του σεμιναρίου και της συγκέντρωσης που διοργανώνατε με το Φόρουμ για μια Εναλλακτική Πολιτική, ενώ εσείς και πολλοί ακόμα συλληφθήκατε προληπτικά (βλ.εδώ). Πιστεύετε πως η κυβέρνηση KCR (σ.parapoda:Kalvakuntla Chandrashekar Rao, πρωθυπουργός της Τελανγκάνα) στην Τελανγκάνα κινείται περισσότερο όπως οι προκάτοχοί της στο ενωμένο Άντρα Πραντές (σ.parapoda: από όπου αποσπάστηκε η Τελανγκάνα στις 2 Ιούνη 2014), αναφορικά με τη μεταχείριση των επαναστατικών δυνάμεων;

Το σεμινάριο, η πορεία και η συγκέντρωση θα διεξάγονταν με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων από τη δημιουργία του ΚΚΙ(Μαοϊκού). Το αντικείμενο του σεμιναρίου ήταν η δημιουργία μπολσεβίκικου κόμματος, Ενιαίου Μετώπου και Κόκκινου Στρατού. Δεν ζητήσαμε καμία άδεια για αυτό. Οργανώναμε ένα σεμινάριο, μια πορεία και μια συγκέντρωση.

Βάσει νόμου, αν κάνεις πορεία, θα πρέπει να ενημερώσεις την αστυνομία για τη διαδρομή της, αν κάνεις δημόσια συγκέντρωση, όπου θα χρησιμοποιήσεις μεγάφωνα, θα πρέπει να ενημερώσεις την αστυνομία ότι τα μεγάφωνα δεν θα ενοχλούν λόγω έντασης τον κόσμο. Αναφορικά με το σεμινάριο, δεν χρειάζεται καν να ενημερώσεις την αστυνομία. Γενικά, ενημερώνεις την αστυνομία, δεν παίρνεις άδεια για τη διεξαγωγή τους.

Ακόμα και σε δύσκολες εποχές, όπως αυτή κατά τη διάρκεια της εξουσίας των Vengal Rao, YS Rajasekhar Reddy και N. Chandrababu Naidu, δεν ζητούνταν άδεια για τη διεξαγωγή συνάθροισης σε κλειστό χώρο. Ακόμα και το σεμινάριό μας, όμως, απαγορεύτηκε όταν πληροφορήσαμε για τη δημόσια συγκέντρωση και την πορεία.

Μαζί με εμένα, 700 άτομα συνελήφθησαν υπό το πρόσχημα ότι μετά το σεμινάριο, ο κόσμος που θα εμπνεόταν από τις επαναστατικές ομιλίες κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, θα επέμενε να γίνει πορεία, η οποία θα οδηγούσε σε συγκρούσεις. Αυτή η αβάσιμη δικαιολογία και η απαγόρευση είναι αντιδημοκρατικές.

Θα συνέκρινα τον KCR με το Ν.Τ. Rama Rao (σ.parapoda: σκηνοθέτης, ηθοποιός αλλά και πρωθυπουργός στο Άντρα Πραντές), ο οποίος απαγόρευσε τις πολιτικές πολιτιστικές συγκεντρώσεις, επέβαλε τον ΤΑDA (σ.parapoda: Νόμος για τις Τρομοκρατικές & Υπονομευτικές Δραστηριότητες), υπήρχαν διάφορες τέτοιες περιπτώσεις. Κατά την εποχή του, σε μια συγκέντρωση μετά τη δολοφονία του Dr. Ramanatham στο Saraswatham Hall, απαγορεύτηκε να υπάρχει κοινό, μόνο ομιλητές επιτράπηκαν. Ο ποιητής από την Τελανγκάνα Kaloji τότε είχε πει, “καλέσαμε σε συγκέντρωση για την καταδίκη της δολοφονίας του Dr. Ramanatham, αλλά φαίνεται ότι είμαστε μόνο νεκροί, καθώς δεν μας επιτρέπεται να μιλήσουμε σε κοινό”. Το ίδιο επαναλήφθη και υπό τη διακυβέρνηση του KCR. O KCR είναι χειρότερος από όλους τους προκατόχους του.

Ο Balladeer Gadar έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Έχει επέλθει ρήξη μεταξύ σας;

Απολύτως όχι. Εργάζεται περισσότερο για το ζήτημα της Τελανγκάνα μέσω του Telangana Praja Front, το οποίο είναι ένα Φόρουμ για μια Εναλλακτική Πολιτική. Στο μέτωπο αυτό υπάρχουν δημοκράτες και άνθρωποι που υποστηρίζουν πλήρως το Μαοϊκό κίνημα. Στις 11 και 12 Οκτώβρη θα υπάρχει συνδιάσκεψη του Telangana Praja Front σε επίπεδο κρατιδίου στην Ουαρανγκάλ, στην οποία όμως δεν θα είμαι παρών. Βασικά, πρόκειται για ζήτημα καταμερισμού εργασίας.

Πώς βλέπετε το κίνημα των Νταλίτ στην Τελανγκάνα; Ο KCR ήδη έκανε πίσω στον διορισμό Νταλίτ ως πρωθυπουργού.

O ορισμός Νταλίτ ως πρωθυπουργού είναι συμβολικός. Έχει κάνει αναπληρωτή πρωθυπουργό έναν Νταλίτ, όμως δημοσίως τον γελοιοποίησε στην Ουαρανγκάλ. O Δρ. Thatikonda Rajaiah, ο οποίος είναι από την κοινότητα των Madiga και μαζί με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό επίσης Υπουργός Υγείας, είχε υποσχεθεί ένα Πανεπιστήμιο Υγειονομικών Σπουδών στην Ουαρανγκάλ. Ο KCR ανοιχτά διαφώνησε μαζί του, λέγοντάς του πώς μπορεί να προβαίνει σε τόσο αβάσιμες υποσχέσεις και κατηγορηματικά απέρριψε την υπόσχεσή του αυτή. Ο KCR μπορεί να κάνει πολλές προτάσεις, όμως ο αναπληρωτής πρωθυπουργός, ο οποίος είναι Νταλίτ, δεν μπορεί να κάνει. Αυτό δείχνει τη φεουδαρχική στάση του KCR έναντι των Νταλίτ. Όσοι τον γνωρίζουν, δεν αναμένουν να κάνει ποτέ έναν Νταλίτ πρωθυπουργό.

2014105104214701396_8

Πώς βλέπετε την πορεία του Μαοϊκού κινήματος στο νέο κρατίδιο;

Το μόνο μέλλον είναι το Μαοϊκό κίνημα, καθώς είναι η μόνη εναλλακτική πολιτική. Ο λαός είναι εξοργισμέος με την κοινοβουλευτική δημοκρατία, ειδικά μετά την έλευση του Μόντι. Τα ΜΜΕ έκαναν το Μόντι πρωθυπουργό και παρά τη ρητορική του ότι “Οι καλύτερες μέρες έρχονται”, αύξησε τις τιμές των καυσίμων και των εισιτηρίων του τραίνου. Ο λαός είναι απογοητευμένος με τις κυβερνήσεις του Νέου Δελχί και των κρατιδίων, συμπεριλαμβανομένης της κυβέρνησης της Τελανγκάνα. Απαγορεύτηκε μια συγκέντρωση σε κλειστό χώρο εναντίον της Επιχείρησης Πράσινο Κυνήγι στο Tirupari, στο Άντρα Πραντές. Οι ηγέτες των μαζικών οργανώσεων συλλαμβάνονται σε διάφορα μέρη. Σε μια τέτοια κατάσταση, αισθάνομαι ότι το Μαοϊκό κίνημα θα συγκεντρώσει ισχύει στην Τελανγκάνα και στα νεότερα κρατίδια.

Θα επιστρέψουν στην Τελανγκάνα Μαοϊκά στελέχη τα οποία διέφυγαν στο Μπάσταρ, στο Τσχατίσγκαρχ μετά από τις αστυνομικές επιχειρήσεις στην Τελανκάνα;

Ασφαλώς και θα επιστρέψουν αλλά και στην ίδια την Τελανγκάνα πολλοί θα στρατολογηθούν. Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ο φόβος της κυβέρνησης, γιατί στην όχθη του ποταμού Γκοντάβαρι στις περιφέρειες Αντιλαμπάντ, Καριμναγκάρ, Ουαρανγκάλ και Κχαμάμ, υπάρχει μαοϊκή δραστηριότητα. Τρεις συγκρούσεις μεταξύ των δυνάμεων ασφαλείας και Μαοϊκών έχουν λάβει χώρα στην Αντιλαμπάντ μόνο μετά τη δημιουργία του κρατιδίου της Τελανγκάνα. Χάρη στη γνώση του χώρου, η περιφερειακή κομματική ηγεσία διέφυγε.

Γιατί υπάρχει τοπικισμός στα ηγετικά κλιμάκια των Μαοϊκών. Λέγεται ότι θα πρέπει κανείς να είναι Τελούγκου από την Τελανγκάνα για να αναρριχηθεί στην ηγεσία. Υπάρχει μόνο ένας που δεν είναι από την Τελανκάνα, ο Κισέν Ντα (ο οποίος ηγήθηκε του Μαοϊκού Κομμουνιστικού Κέντρου στη βόρεια Ινδία) στο Πολιτικό Γραφείο του ΚΚΙ (Μαοϊκού)…

Αυτό είναι κατασκεύασμα των ΜΜΕ. Δεν υπάρχει τοπικισμός στις τάξεις των Μαοϊκών. Ήδη από την περίοδο του ένοπλου αγώνα στην Τελανγκάνα (1948-1951), της οποίας ηγούταν το ενωμένο ΚΚ Ινδίας, υπάρχει επαναστατική κομμουνιστική παράδοση στην Τελανγκάνα. Πολλοί νέοι προσχώρησαν στην Ομάδα Λαϊκός Πόλεμος, η οποία αργότερα στελέχωσε σε μεγάλο βαθμό την ηγεσία του ΚΚΙ (Μαοϊκού). Επομένως, η παρουσία ηγετών από την Τελανγκάνα στο Πολιτικό Γραφείο των Μαοϊκών είναι κάτι το φυσιολογικό. Δεν μπορείς να έχεις ηγέτες π.χ. από τη Χαριάνα ή το Γκουτζαράτ που να έχουν φτάσει στα ανώτατα κλιμάκια των Μαοϊκών. Όλα εξαρτώνται από το παρελθόν και την επαναστατική παράδοση.

maoist_women_1_20100329

Φημολογείται από πολλές ανήλικες στελέχη ότι κακοποιήθηκαν σεξουαλικά από ενήλικους Μαοϊκούς…

Αυτό είναι ένα ψέμα που έχει κατασκευαστεί από τα ΜΜΕ. Πολλά από τα στελέχη που άφησαν τον ένοπλο αγώνα και παραδόθηκαν εξαιταίας λόγων υγείας ή άλλων, εξαναγκάστηκαν να πουν τέτοια ψέματα για να σπιλώσουν το κίνημα.

Επομένως, αρνείστε ότι υπάρχουν περιπτώσεις σεξουαλικών κακοποιήσεων;

Όχι, πάντοτε υπάρχει η εξαίρεση. Άνθρωποι που προέβησαν σε σεξουαλική κακοποίηση έχουν τιμωρηθεί αυστηρά και πολλοί από αυτούς έχουν εγκαταλείψει το κίνημα.

Ποια είναι η άποψή σας για το Κόμμα Aam Aadmi και τον Arvind Kejriwal και την πολιτική του;

Καθώς ο λαός έχει χάσει την πίστη του στην πολιτική που βασίζεται στο κοινοβουλευτικό παιχνίδι, το Κόμμα Aam Aadmi είναι το μόνο πείραμα που να το κρατά στη ζωή. Τα ΜΜΕ κατασκεύασαν αυτή την ομοθυμία. Πρώτα ανέδειξαν τον Anna Hazare, έπειτα τον απέσυραν, ακολούθως ανέδειξαν τον Kejriwal για να τον αποσύρουν μετά, ενώ τώρα δημιούργησαν τη ντίβα Μόντι.

Αν αρθεί η απαγόρευση του ΚΚΙ (Μαοϊκού), αυτό θα συμμετάσχει στον κοινοβουλευτικό στίβο;

Όχι. Σαφώς όχι. Θα υπάρχει μεγάλη εξέγερση στη χώρα αν αρθεί η απαγόρευση. Θα υπάρχουν μαζικές δράσεις.

Ποια η άποψή σας για άλλα μαρξιστικά κόμματα, όπως το ΚΚΙ(Μαρξιστικό) ή το ΚΚΙ (Μαρξιστικό Λενινιστικό);

Δεν είναι καν μαρξιστικά κόμματα. Έχουν προσχωρήσει και κινούνται αποκλειστικά στο κοινοβουλευτικό παιχνίδι. Μπορεί κανείς να δει το παράδειγμα της κυβέρνησης του Αριστερού Μετώπου στη Δυτική Βεγγάλη, το οποίο έφερε τις πολιτικές της παγκοσμιοποίησης στο Ναντιγκράμ, στο Σινγκούρ. Μόνο αναφορικά με ζητήματα δημοκρατίας ή κοσμικού καθεστώτος, ειδικά στην καταπολέμηση των Moditva (σ.parapoda: του “Μοντισμού”), μπορούμε να δουλέψουμε μαζί τους σε μαζικές οργανώσεις. Όμως, καθ’ όσον έχουν προσχωρήσει στην ιμπεριαλιστική παγκοσμιοποίηση, δεν μπορεί κανείς να τα αποκαλεί κομμουνιστικά κόμματα.

Αφ’ης στιγμής βλέπουμε μια μεγάλη πτώση στην ισχύ των κομμουνιστικών κομμάτων, ακόμα και στον κοινοβουλευτικό στίβο, υπάρχει πιθανότητα όλα τα κομμουνιστικά κόμματα να ενωθούν;

Αν κάνουν έναν απολογισμό και αυτοκριτική, ίσως υπάρξει πιθανότητα στελέχη των λεγόμενων κομμουνιστικών κομμάτων να ενταχθούν στους Μαοϊκούς όταν υπάρχει πλήρης απογοήτευση. Υπάρχει προετοιμασία και σε εμάς για αυτό. Έχουν υπάρξει διασπάσεις και ενοποιήσεις στην ιστορία των Ναξαλίτικων κομμάτων έπειτα από το Ναξαλίτικο κίνημα του 1967.

Τώρα, υπάρχει μια ευκαιρία όλα τα ναξαλίτικα επαναστατικά κόμματα τα οποία έχουν προσχωρήσει στον ένοπλο αγώνα να ενωθούν σε ένα μέτωπο και να δημιουργηθεί ένα Μπολσεβίκικο κόμμα και να προχωρήσει η επανάσταση.

Το Μαοϊκό κίνημα έχει παρακμάσει στη Δυτική Βεγγάλη μετά την άνοδο της κυβέρνησης Trinamool..

Σιγά σιγά ανακτά τη δύναμή του. Υπήρχε μια μεγάλη πτώση μετά τη δολοφονία του Kishenji, όμως οι Μαοϊκές δυνάμεις ξαναγίνονται ισχυρές.

Ποια η άποψή σας για τον ισλαμικό φονταμενταλισμό;

Όπως λέει και ο φίλος Gudiva Thiango, ο Διεθνής Νομισματικός φονταμενταλισμός είναι πιο επικίνδυνος από τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό.

Πιστεύετε στη δημοκρατία;

Ναι, πιστεύω στη δημοκρατία, όμως στο όνομα της δημοκρατίας, μια αστική δικτατορία επικρατεί στην Ινδία. Επομένως, είμαστε υπέρ μιας “Νέας Δημοκρατίας”.

Λέγεται ότι στο G.N. Saibaba (σ.parapoda: συλληφθείς καθηγητής από τις 9 Μάη ως σχετιζόμενος με το ΚΚΙ(Μαοϊκό)), παρότι είναι ανάπηρος, του δόθηκε επίτηδες μια “τούρκικη” τουαλέτα. Αυτό είναι μια παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όμως, τι έχετε να πείτε για τα δικαιώματα των κυβερνητικών και κρατικών αξιωματούχων που απάγονται ή δολοφονούνται μόνο και μόνο επειδή είναι αξιωματούχοι;

Κανένας πόλεμος δεν είναι ευθύνη των στρατιωτών, όμως το σημαντικό είναι σε ποια πλευρά διαλέγεις να ανήκεις. Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε αυτό. Λυπούμαστε για τους απλούς στρατιώτες, όμως αυτό είναι το τίμημα σε κάθε πόλεμο. Βρίσκονται στη λάθος πλευρά, ενώ εμείς βρισκόμαστε στην πλευρά του λαού. Από την εποχή του πολέμου στο Kurukshetra (σ. parapoda: πόλεμος στην ινδική μυθολογία που φέρεται πως έγινε μεταξύ 6.000 και 500 π.Χ) ως το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτό συνέβαινε.

Εργάζεται το Virasam (σ.parapoda: Ένωση Επαναστατών Συγγραφέων) για την δημιουργία παρόμοιων φιλολογικών κινημάτων και σε άλλες γλώσσες επίσης;

Στην πραγματικότητα, είχαμε μια πανινδική ένωση για την επαναστατική κουλτούρα, η οποία είχε δημιουργηθεί το 1983, αλλά η οποία δεν μπορούσε να δουλέψει μετά την επιβολή απαγόρευσης το 2002. Τώρα, υπάρχει ανάγκη, ειδικά μετά την έλευση του Μόντι στην εξουσία, οι κοσμικές, δημοκρατικές δυνάμεις να σχηματίσουν ένα λογοτεχνικό και πολιτιστικό μέτωπο.

Πώς και το Κίνημα Hungryalist (σ.parapoda: Λογοτεχνικό κίνημα στη γλώσσα της Βεγγάλης στην Καλκούτα τη δεκαετία του ’60) στη Βεγγάλη διαλύθηκε, όμως εσείς καταφέρατε να διατηρήσετε το Virasam ζωντανό όλα αυτά τα χρόνια;

Μετά το Κίνημα Bhooki peedi (Hungryalist) στη Βεγγάλη, δημιουργήθηκε το περιοδικό Frontier, ιδρύθηκε το ΚΚΙ(ΜΛ) και εγώ συμμετείχα ως το 1975. Υπήρχε μια μεγάλη υποχώρηση μετά από αυτό και μόνο το 2010 ανέκαμψε το Μαοϊκό Κίνημα στη Τζανγκαλμαχάλ, το οποίο επίσης σημείωσε μια υποχώρηση. Ωστόσο, στο Άντρα Πραντές μετά το Κίνημα στη Srikakulam, από το οποίο εμπνεύστηκε και δημιουργήθηκε το Virasam. Υπήρξε ένας απολογισμός του όλου πράγματος, έγινε σκέψη για εφαρμογή της Μαζικής Γραμμής και ιδρύθηκε η Ομάδα Λαϊκός Πόλεμος, η οποία συνέχισε και αποτέλεσε το κύριο τμήμα του ΚΚΙ(Μαοϊκού). Χάρη στη συνέχεια του επαναστατικού κινήματος στο Άντρα Πραντές, καταφέραμε να διατηρήσουμε το επαναστατικό λογοτεχνικό κίνημα ζωντανό.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το νέο κρατίδιο (σ.parapoda: της Τελανγκάνα) και πόσο έχουν αλλάξει;

Δεν αναμέναμε τίποτε από το νέο κρατίδιο. Παλεύαμε για κρατική υπόσταση στην Τελανγκάνα ήδη από το 1969. Το κρατίδιο του Χαϊντεραμπάντ είχε ένα μεσαιωνικό φεουδαρχικό σύστημα ενόσω αναπτυσσόταν η Βρετανική Ινδία (στην Προεδρία του Μάντρας (σ.parapoda: διοικητική περιφέρεια της Βρετανικής Ινδίας) της οποίας ανήκε το Άντρα Πραντές και η Ραγιαλασίμα). Συνεπώς, η ένωση το 1956 προξένησε μια ανισόμετρη ανάπτυξη. Και η ανισόμετρη ανάπτυξη είναι χαρακτηριστικό του ιμπεριαλισμού. Επομένως, παλεύαμε για μια “δημοκρατική Τελανγκάνα”. Μόνο οι Μαοϊκοί υποστήριξαν με συνέπεια το κίνημα για την Τελανγκάνα. Η σημερινή Τελανγκάνα είναι απλώς ένα ακόμα κράτος. Δεν κάνει καμία διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, επομένως, ο αγώνας για μια “δημοκρατική Τελανγκάνα” θα συνεχιστεί.

Ποια η άποψή σας για το κίνημα Hokkolorob στο Jadavpur University(σ.parapoda: φοιτητικό κίνημα που ξεκίνησε το Σεπτέμβρη στο πανεπιστήμιο Jadavpur στην Καλκούτα λόγω μιας παρενόχλησης μιας φοιτήτριας στη σχολή);

Υποστηρίζουμε πλήρως το κίνημα αυτό. Η Mamata Banerjee (σ.parapoda: Πρωθυπουργός της Δυτικής Βεγγάλης) προσπαθεί να συντρίψει κάθε είδος “δημοκρατικής παράδοσης”, επομένως, φυσιολογικά αυτό θα αποτελέσει μπούμερανγκ.

Η συνέντευξη στα αγγλικά εδώ

Advertisements

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: