H Πορτογαλική ΑΟΖ, η γερμανική «Ευρωπαϊκή Θάλασσα» και η διώρυγα της Νικαράγουας  

 

Το διάστημα 3-6 Ιουνίου έλαβε χώρα στην Λισαβόνα η  Blue Week 2015 (http://www.blueweek.pt), για τη «γαλάζια οικονομία»,  η οποία περιελάμβανε τρεις ξεχωριστές διοργανώσεις που συνδέονται θεματικά:  α) Υπουργική Σύνοδο (επί θεμάτων ναυτιλίας και θαλάσσιας οικονομίας), β) 1η Διεθνή Έκθεση και Επιχειρηματικό Forum Θαλάσσιας Οικονομίας,   γ) 3η Παγκόσμια Διάσκεψη για τους Ωκεανούς του περιοδικού Economist που στην προκειμένη διοργάνωση εντάχθηκε στην Blue Week.

Πώς όμως προκύπτει παγκόσμιο ενδιαφέρον για την Πορτογαλική θάλασσα και ΑΟΖ (3η μεγαλύτερη στην ΕΕ και 10η παγκοσμίως, με έκταση 3.877.402 τ.χλμ.); Και πώς αυτό το ενδιαφέρον συνδέεται με την απόπειρα της Γερμανίας, εν μέσω κρίσης, να αναβαθμίσει το στάτους της ως μεγάλης δύναμης, αλλά και με τις μεγάλες αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη εμπορικών οδών που έρχονται, τόσο με την αναβάθμιση της διώρυγας του Σουέζ, όσο και με τη δημιουργία της νέας διώρυγας στη Νικαράγουα που κατασκευάζεται από κινέζους με ρωσοβραζιλιάνικα κεφάλαια (και για την οποία υπάρχουν ήδη αντιδράσεις); Μερικές απαντήσεις σε αυτά δίνει το παρακάτω άρθρο.

15819676_mA47H

Blue Week ή παράδοση της θάλασσας της Πορτογαλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Η υπουργός Κρίστας, με κινήσεις όπως η Blue Week, η οποία λαμβάνει χώρα αυτή την εβδομάδα, ισχυρίζεται ότι πρόθεσή της είναι «να γίνει η Λισαβόνα η πρωτεύουσα των ωκεανών, η πρωτεύουσα της θάλασσας, φέρνοντας ανθρώπους στη χώρα και δείχνοντάς τους αυτό που κατέχουμε πολύ καλά, αυτό που έχει φτιαχτεί μέσα στην οικονομική μας ζώνη, την επιστήμη και την καινοτομία». Όμως αυτά τα λόγια δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια απόπειρα να αποκρυφτεί από τον πορτογαλικό λαό αυτό που προετοιμάζεται στις Βρυξέλλες, δηλαδή, η κλοπή της θάλασσας της Πορτογαλίας.

Μετά την εξάλειψη της εμπορικής μας ναυτιλίας και του αλιευτικού μας στόλου και οποιουδήποτε πράγματος σχετίζεται με τη θάλασσα, η κυβέρνηση εθνικής προδοσίας Κοέλιο/Πόρτας προετοιμάζει την παράδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) της Πορτογαλικής Θάλασσας και του βυθού της, που καλύπτουν 4 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα, δηλαδή, μια έκταση μεγαλύτερη από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην Ευρώπη δημιουργείται και καλλιεργείται η ιδέα περί Γαλάζιας Θάλασσας, κάτι που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η δημιουργία της Ευρωπαϊκής Θάλασσας.

Τώρα, η Ευρωπαϊκή Θάλασσα μπορεί να υπάρξει μόνο με την Πορτογαλική Θάλασσα. Έτσι, οι γύπες των Βρυξελλών ήδη προετοιμάζουν τη λεηλασία του θαλάσσιου μας πλούτου, όπως συνέβη παλαιότερα με την αλιεία. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι, παρά το ότι είμαστε οι δεύτεροι παγκοσμίως σε κατά κεφαλή κατανάλωση ψαρικών, υποχρεούμαστε να εισάγουμε τα 2/3 των ψαρικών που τρώμε, και ότι από αυτά τα 2/3, το 80% προέρχεται από την Ισπανία, μολονότι ψαρεύονται από τα νερά της Πορτογαλικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζεται να υφαρπάξει την Πορτογαλική Θάλασσα, σύμφωνα με ένα σχέδιο, κατά το οποίο δεν θα υπάρχουν πλέον εθνικές θάλασσες, αλλά μόνο μια Ευρωπαϊκή Θάλασσα, η οποία θα διοικείται από τη Γερμανία, με δεδομένο ότι τα σύνορα στην Ευρωπαϊκή Θάλασσα δεν θα είναι εθνικά αλλά περιφερειακά, κάτι που σημαίνει ότι θα περάσουμε στη δημιουργία μιας Ιβηρικής Θάλασσας, της οποίας η διαχείριση θα ανατεθεί σε ισπανική δικαιοδοσία.

Η κυβέρνηση, επομένως, προσπαθεί να «μαγειρέψει», πίσω από τις πλάτες μας, την παράδοση της θάλασσας μας, μετά τη διάλυση των λιμανιών μας, τα οποία θα μπορούσαν να είναι η κύρια είσοδος για τις μεγάλες θαλάσσιες μεταφορές.

pt es

Όμως, γιατί η Ευρώπη ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την κατάκτηση της θάλασσας;

Σήμερα είναι με τις θάλασσες που πραγματοποιούνται οι μεγάλες μπίζνες στο εμπόριο και που αναπτύσσεται η παγκόσμια οικονομία.

Αυτή τη στιγμή, γινόμαστε μάρτυρες του ελέγχου των θαλασσών μέσω του κοντέινερ, το οποίο μειώνει τα συνολικά κόστη παραγωγής αυτού που παράγεται και χρειάζεται να μεταφερθεί.

Τα σημερινά και τα μελλοντικά κόστη μεταφοράς ενός κοντέινερ μέσω θάλασσας διαμορφώνουν μια κατάσταση όπου να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα κόστη παραγωγής, ανεξαρτήτως αν τα εμπορεύματα κατασκευάζονται στην Ασία, την Αμερική ή την Ευρώπη. Τα κόστη παραγωγής θα συνεχίσουν να μειώνονται, καθώς τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που επί του παρόντος μεταφέρουν 12.000 κοντέινερ μέσω της Διώρυγας του Παναμά, μελλοντικά θα μεταφέρουν 18.000 κοντέινερ, όταν η υπό κατασκευή διώρυγα της Νικαράγουας θα επιτρέπει τη διέλευση αυτών των γιγαντιαίων πλοίων.

Το κοντέινερ, επομένως, είναι ένα όπλο της παγκοσμιοποίησης και αυτό θα προκαλεί ένα μετασχηματισμό στην οικονομία όπως, στο παρελθόν, τα βαγόνια των τρένων οδήγησαν στη μείωση κόστους και χρόνου μεταφοράς των εμπορευμάτων. Όμως το τραίνο ήταν περιορισμένο σε μια χώρα ή μια ήπειρο. Τώρα, το κοντέινερ έχει μια παγκόσμια εμβέλεια, εξ ου και η κολοσσιαία σημασία της θάλασσάς μας και του λιμανιού του Σίνες, το οποίο είναι το μοναδικό στην Ευρώπη με βαθύ πυθμένα και μέσω του οποίου περνούν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ του κόσμου, προερχόμενα από τις μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες της Ανατολής, τα οποία προτιμούν να χρησιμοποιούν μια απευθείας διαδρομή, περνώντας από την αμερικανική ήπειρο, διασχίζοντας τη διώρυγα του Παναμά, με κατεύθυνση την Ευρώπη.

Σήμερα, η Πορτογαλία είναι η κεντρική χώρα παγκοσμίως και, εντός ολίγων δεκαετιών, ο κεντρικός Ατλαντικός (Αυτόνομη Περιφέρεια της Μαδέιρα, Αυτόνομη Περιφέρεια των Αζορών, Κανάριοι Νήσοι και Πράσινο Ακρωτήρι) θα έχει μια νέα στρατηγική, στρατιωτική και οικονομική κεντρικότητα για πέντε ηπείρους: την Ευρασία, την Αφρική και τις τρεις Αμερικές. Η Πορτογαλία θα αποτελεί τμήμα ενός από τα κέντρα όλης της παγκόσμιας οικονομίας: του Κεντρικού Ατλαντικού.

Η χώρα μας θα πρέπει ήδη να κινηθεί προς την αντιμετώπιση αυτής της εξέλιξης ως θεμελιώδους στρατηγικής για ανάπτυξη, επενδύοντας στις επιστήμες και τις τεχνολογίες επικοινωνίας και στη θαλάσσια οικονομία.

Πέραν της αλιείας, η θαλάσσια οικονομία αποσκοπεί στην ανάπτυξη βιομηχανιών παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών που χρησιμοποιούν τα ύδατα και το βυθό των ηπειρωτικών και τεκτονικών πλακών ως πρώτες ύλες και μέσα παραγωγής.

Ασφαλώς, αυτή η κυβέρνηση εθνικής προδοσίας δεν έχει και δεν είχε ποτέ στον ορίζοντά της την υπεράσπιση των συμφερόντων της χώρας, αλλά, αντιθέτως, παραδίδει την Πορτογαλία στα ξένα μεγάλα συμφέροντα που ελέγχονται από τον ιμπεριαλισμό. Αυτό ξεκαθάρισε στην παρέμβασή του ο εγκατεστημένος στις Βρυξέλλες Κάρλος Μοέντας (σ.parapoda: πορτογάλος επίτροπος), με τα ακόλουθα λόγια: «η θάλασσα έχει μεγάλη σημασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση», προσθέτοντας ότι «η blue economy στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει 5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και είναι μεγάλος στόχος της Ένωσης ως το 2020 να έχει αυξήσει αυτό τον αριθμό θέσεων εργασίας στα 7 εκατομμύρια. Αυτό θα εξαρτηθεί από τις επενδυτικές προσπάθειες των ιδιωτών, του δημοσίου και όλων εκείνων που θα συμβάλλουν ώστε η γαλάζια οικονομία πραγματικά να είναι αυτό που θα μας διαφοροποιεί σε σχέση με άλλες ηπείρους».

Σε αντίθεση με αυτή την πολιτική πώλησης της πατρίδας από το Μοέντας, αξίζει να θυμίσουμε ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ισλανδία και η Νορβηγία δεν έχουν ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα είναι ακριβώς επειδή αρνήθηκαν τη λεηλασία των θαλασσών τους.

Το κόμμα και οι δημοκράτες και πατριώτες πρέπει να κατανοήσουν τις συνέπειες για τη χώρα από αυτή την πραγματική κλοπή και να παλέψουν ενάντια στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου από την Ευρωπαϊκή Ένωση: αρχίζοντας με την καταγγελία και την αποκήρυξή του.

Η Συντακτική Ομάδα

http://www.lutapopularonline.org/index.php/editorial/1631-traicao-a-semana-azul-ou-a-entrega-do-mar-portugues-a-uniao-europeia

Η Luta Popular, είναι δημοσιογραφικό όργανο του Κομμουνιστικού Κόμματος Πορτογάλων Εργαζομένων (PCTPMRPP)

Advertisements

Tagged: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: